نصرالله: هیچ کس جایز نیست از آرمان فلسطین دست بکشد

سید حسن نصرالله برای دومین بار متوالی در میان عزاداران حسینی و در روز عاشورای حسینی در حومه جنوبی بیروت حضور یافت و طی سخنانی بر حمایت از آرمان ملت فلسطین و دفاع از ملت سوریه تاکید کرد. به گزارش “صدای زرند”، به نقل از خبرگزاری فارس، سید حسن نصرالله با حضور در جمع عزاداران […]

سید حسن نصرالله برای دومین بار متوالی در میان عزاداران حسینی و در روز عاشورای حسینی در حومه جنوبی بیروت حضور یافت و طی سخنانی بر حمایت از آرمان ملت فلسطین و دفاع از ملت سوریه تاکید کرد.

صدای زرند

نصرالله: هیچ کس جایز نیست از آرمان فلسطین دست بکشد

صدای زرند

به گزارش “صدای زرند”، به نقل از خبرگزاری فارس، سید حسن نصرالله با حضور در جمع عزاداران حسینی در جنوب بیروت سخنرانی خود در مراسم عاشورا را آغاز کرد.

سید حسن نصرالله دیشب در سخنرانی خود از مردم لبنان خواسته بود بدون توجه به تهدیدهای تکفیری‌ها در مراسم عزداری سالار شهیدان حضور پیدا کنند.

دبیرکل حزب الله لبنان دیشب نیز در اجتماع عزاداران حسینی حضور یافته بود.

سید حسن نصرالله امروز در اجتماع عاشورائیان در ضاحیه بیروت حضور یافت و در سخنان خود بار دیگر در حمایت از ملت فلسطین و سوریه گفت.

وی در ادامه سخنان خود بر حمایت از مقاومت و سلاح آن برای مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی تاکید کرد و گفت: ما تمسک خود را به مقاومت با آمادگی و با قدرت خود و سلاح خود و امکانات آن به عنوان راهی اساسی برای حمایت از کشورمان و ثروت آن اعلام می‌کنیم.

مقاومت لبنان تا زمان تهدیدات اسرائیل باقی خواهد ماند

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد، برخی ها دائما در مورد مقاومت فرانسه و تسلیم سلاحش صحبت می کنند آنها فراموش کرده اند که مقاومت فرانسه با از بین رفتن تهدید پایان یافت و در حالی که مقاومت لبنان خاک را آزاد کرد ولی دشمن همچنان وجود دارد و تهدید و جاسوسی می کند. و آیا اینها می‌خواهند که ما میدان را برای این دشمن خالی کنیم؟ در این شرایط و تا زمانی که دلیل مقاومت وجود دارد ما برای مقابله با تهدیدات اسرائیل باقی خواهیم ماند.

در هیچ شرایطی نباید از آرمان ملت فلسطین دست کشید

در هنگام سخنرانی نصرالله که سخنانش به طور مستقیم از شبکه خبری المنار پخش می‌شد، برخی از گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن بود که جنگنده های اسرائیلی در آسمان جنوب و بقا لبنان در حال پرواز هستند.

نصرالله در سخنان خود در جمع عزاداران حسینی در روز عاشورا تاکید کرد: ما باید آرمان فلسطین را به امت اسلامی خود یادآور شویم و در هیچ شرایطی بر هیچ کس جایز نیست که از این قضیه دست بکشد و تمامی مسلمانان باید در کنار این ملت بایستد تا بتواند سرزمین و مقدسات خود را آزاد کند.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به تلاش های مشکوک برای تجزیه کشورهای منطقه اظهار داشت : ما تمامی طرح‌های تقسیم و تجزیه را رد می‌کنیم و واجب است که به وحدت سرزمین و دولت متمسک باشیم و باید تمامی مشاکل را با گفت‌وگو حکمت و راه حل سیاسی حل کنیم.

در سوریه می مانیم/ حضور ما در سوریه برای حمایت از مقاومت است

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به حضور نیروهای این حزب در سوریه آن را در راستای دفاع از مقاومت دانست و تاکید کرد، حضور ما در سوریه با هدف دفاع از لبنان، سوریه، فلسطین و مقاومت برای مواجهه با خطرهایی است که از تجاوز به این کشورها پدید آمده است.

سوریه پشتیبان مقاومت برای مقابله با تکفیری‌هاست

نصرالله تاکید کرد، سوریه دوستار و پشتیبان مقاومت در مقابله با هجمه تکفیری ها علیه این حکومت و منطقه است

وی افزود: حضور ما پابرجا است و پابرجا خواهد ماند. مشکل آنجا است که آنها در لبنان مشکلات را به دلایلی رجوع می‌دهند و هرکس که از عقب نشینی حزب الله از سوریه برای تشکیل حکومت سخن می‌گوید شرطی غیر ممکن مطرح می کند. ما وجود لبنان، سوریه و محور مقاومت را با برخی کرسی‌های وزارتی مبادله و عوض نمی‌کنیم.

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: هرگاه یک خطر راهبردی وجود داشته باشد که ملت‌های منطقه را تهدید کند این موضوع بزرگتر از آن است که آن را به عنوان یک معامله مطرح کرد . ما از شما هیچ پوشش و پشتیبانی برای جریان مقاومت نمی‌خواهیم و در آینده نیز درخواست نخواهیم کرد.

سید حسن نصرالله گفت: ما برای حضور خود در سوریه چه در گذشته و چه حال و چه در آینده به بخشش و عطای شما نیاز نداشته ایم؛ پس واقع گرا باشید و شرطهای غیرقابل اجرا را کنار بگذارید.

خطر تکفیری‌ها همه را تهدید می کند

سید حسن نصرالله اظهار داشت: به برادران مسلمان خود که پیرو مذاهب مختلف هستند تأکید می‌کنیم که مشکل تکفیری‌ها همه مسلمانان هستند و دلیل این امر نیز مشکلاتی است که مسلمانان در همه کشورهای اسلامی با آنها مواجهند؛ این خطر همه را تهدید می کند و با همکاری همگان می توان با آن مقابله کرد.

لزوم اتحاد و همدلی در بین احاد مردم لبنان

نصرالله در ادامه لبنانی‌ها را به اتحاد، همدلی و همگرایی فراخواند و گفت: ما لبنانی ها بر وحدت اسلامی خود و همزیستی مشترک و سرنوشت واحد تاکید می‌کنیم و با وجود تمام اختلاف‌ها به همگرایی دعوت می‌کنیم و برای ملت خود بخشی از زندگی با کرامت را تحقق می‌بخشیم.

تقدیر از حضور گسترده عزاداران حسینی

سید حسن نصرالله در پایان سخنانش همچنین از عزاداران حسینی به دلیل مشارکت گسترده در عزاداری امروز تشکر و قدردانی کرد.