فعال شدن اکیپ های ثابت و سیار نظارت بهداشتی دامپزشکی زرند در ایام تاسوعا و عاشورا

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان زرند از فعال شدن اکیپ های ثابت و سیار نظارت بهداشتی دامپزشکی زرند در ایام تاسوعا و عاشورا خبرداد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان زرند از فعال شدن اکیپ های ثابت و سیار نظارت بهداشتی دامپزشکی زرند در ایام تاسوعا و عاشورا خبرداد.

 

bazresi va nezarat

“حسن لطفعلی پور” در گفتگو با خبرنگار صدای زرند، ضمن اشاره به مخاطراتی که ذبح دام در معابر عمومی ایجاد می کند اظهار داشت: دام هایی که جهت قربانی کردن استفاده می شوند ممکن است حامل عوامل بیماری زایی باشند که باعث ایجاد مخاطرات بهداشتی و انتشار بیماری های مشترک بین انسان و دام شوند.

 

وی افزود: همانگونه که بارها گفته شده بسیاری از بیماری ها در دام زنده علائمی ندارند ولی عامل بیماری از طریق تماس با خون و سایر ترشحات و مصرف گوشت و آلایش های خوراکی آن به انسان منتقل شود.

 

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان زرند به بیماری هایی نظیر تب مالت، سل، تب کریمه کنگو، بسیاری از بیماری های انگلی و سایر موارد اشاره نمود و تاکید کرد: دام هایی که برای ذبح انتخاب می گردند بایستی از مراکز معتبر تهیه و در کشتارگاه دام تحت نظارت دامپزشکی ذبح شوند.

 

وی ادامه داد: با معاینه دام قبل از ذبح و نظارت بر لاشه دام بعد از ذبح بسیاری از بیماری ها شناسایی و حذف می گردند.

 

لطفعلی پور اعلام کرد: در سال جاری همانند سنوات گذشته اداره دامپزشکی شهرستان با فعال نمودن اکیپ های ثابت و سیار نظارت بهداشتی در ایام تاسوعا و عاشورا خدمات بهداشتی لازم را به همشهریان ارائه می نماید.

 

وی خاطرنشان کرد: یک اکیپ ثابت در شبکه دامپزشکی و یک اکیپ ثابت در کشتار گاه دام و همچنین یک اکیپ سیار در سطح شهرستان آماده پاسخگویی به همشهریان می باشد.

 

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان زرند تصریح کرد: همشهریان می توانند جهت هر گونه سوال و گزارش به اداره دامپزشکی مراجعه و یا با شماره ۳۳۴۲۲۲۲۷ تماس حاصل نمایند.

 

انتهای پیام/