در راستای بررسی اهداف گروه گشکا/

نشست مشترک مسئولین شهرستان زرند و شهرستان بجستان برگزار شد

در راستای تشکیل و اهداف گروه گردشگری شهرستان کویری ایران (گشکا) نشست مشترکی بین مدیران شهرستان های زرند و بجستان دو عضو از این گروه در محل فرمانداری شهرستان بجستان برگزار شد.

در راستای تشکیل و اهداف گروه گردشگری شهرستان کویری ایران (گشکا) نشست مشترکی بین مدیران شهرستان های زرند و بجستان دو عضو از این گروه در محل فرمانداری شهرستان بجستان برگزار شد.

 

BAJESTAN VA ZARAND970717

به گزارش صدای زرند، معاون فرماندار شهرستان بجستان حضور مسئولین شهرستان زرند را در این شهرستان باعث خرسندی دانست و گفت: امروز روز بیاد ماندنی در تاریخ شهرستان بجستان خواهد بود.

 

“حسین اسدی” اظهارداشت: اهمیت گردشگری بر همه ما آشکار است و ما همه باید به عنوان مُبَلغ این صنعت بزرگ در کل کشور به ویژه در استان های خود باشیم.

 

وی از آمادگی شهرستان بجستان در زمینه گردشگری و برآورده کردن اهداف گروه گشکا گفت و اظهارداشت: شهرستان بجستان به دلیل وجود در استان خراسان رضوی پتانسیل بالایی برای جذب گردشگر دارد و خوشبختانه اقداماتی و تفاهم نامه هایی که با شهرستان های گروه گشکا به ویژه زرند شکل گرفته است می تواند باعث پیشرفت صنعت گردشگری در این شهرستان و بقیه شهرستان های این گروه شود.

 

وی افزود: در حوزه گردشگری ما گنج نهفته ای هستیم و گروه گردشگری زرند به عنوان سفیرانی خواهید بود که پتانسیل این شهرستان را به شهرستان های استان کرمان به ویژه شهرستان زرند منتقل خواهند کرد.

 

اسدی تشکیل این گروه را هم راستا با اهداف سیاست اقتصاد مقاومتی دانست و اظهارداشت: در واقع اعضای گروه گشکا باید به عنوان سفیرانی باشند که پتانسیل های گردشگری شهرهای زیرمجموعه این گروه را به معرض دید افراد علاقه مند به گردشگری قرار دهند و در این زمینه تبلیغ کنند.

 

“سیدمهدی قویدل” دادستان شهرستان زرند که خود اهل شهرستان بجستان می باشد شهرستان زرند را جزو شهرستان های پیشرو در صنعت گردشگری کشور کشور دانست و گفت: پیشرفت شهرستان زرند در سالهای اخیر در زمینه گردشگری تنها به دلیل اهمیت دادن مدیر اداره میراث فرهنگی این شهرستان به صنعت گردشگری می باشد.

 

وی اظهارداشت: در حال حاضر صنعت گردشگری یکی از اشتغالزاترین بخش ها در جهان می باشد که. این صنعت یک اشتغال پایدار در جهت توسعه پایدار منطقه ایجاد می کند که منابع منطقه و میراث آن را حفظ می کند.

 

“محمد اسلامی” رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان زرند نیز عملکرد گروه گشکا را تا این لحظه خوب اعلام کرد و گفت: با راه اندازی گروه گشکا کارهای خوبی در زمینه گردشگری شهرستان های زیر مجموعه این گروه ایجاد شده است.

 

وی افزود: امیدواریم قطار گردشگری مناطق کویری در راستای تشکیل گروه گشکا راه اندازی شود و این قطار می تواند باعث پیشرفت صنعت گردشگری شهرستان های زیر مجموعه این گروه شود.

 

وی همچنین گفت: به زودی اولین فروشگاه توزیع محصولات، صنایع دستی و سوغات در راستای تشکیل گروه گشکا در شهرستان زرند برپا خواهد شد که در آن غرفه هایی برای ارائه سوغات تمامی شهرستان های زیرمجموعه ایجاد خواهد شد و می تواند باعث پیشرفت اهداف این گروه نیز باشد.

 

لازم به توضیح است که گروه گردشگری شهرستان کویری ایران (گشکا) با امضا تفاهم نامه خواهرخواندگی بین شهرستان های زرند استان کرمان، بجستان استان خراسان رضوی، دامغان استان سمنان، بافق استان یزد و زهک استان سیستان و بلوچستان و با هدف توسعه صنعت گردشگری در این شهرستان ها راه اندازی شده است.

 

پیش از این و حدود یک ماه قبل نیز، در همین راستا، جمعی از مسئولین و فعالین صنعت گردشگری شهرستان زرند طی سفری به شهرستان دامغان با قابلیت گردشگری این شهرستان آشنا شدند.

 

انتهای پیام/