در سه سال متوالی/

زرند رتبه اول در زمینه پیشگیری از وقوع جرم را کسب کرد

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: با تلاش همسو و انجام اقدامات پیشگیرانه و برنامه ریزی مناسب، شهرستان زرند در بحث پیشگیری از وقوع جرم در سه سال متوالی رتبه اول استان را کسب کرده است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: با تلاش همسو و انجام اقدامات پیشگیرانه و برنامه ریزی مناسب، شهرستان زرند در بحث پیشگیری از وقوع جرم در سه سال متوالی رتبه اول استان را کسب کرده است.

 

Mohamad Bagher Eslami SZ54s23d012513503به گزارش صدای زرند، محمد باقر اسلامی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان در شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان زرند، عملکرد این شورا را مثبت ارزیابی کرد و گفت: تاکنون جلسات متعددی با هدف پیشگیری از وقوع جرایم و آسیب‌های اجتماعی در این شهرستان برگزار شده و این جلسات مصوباتی کاربردی داشته است.

 

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان با اشاره به سبقه دینی و مذهبی مقوله پیشگیری از وقوع جرایم و با اشاره به احادیث و روایات افزود: دامنه گناه و معصیت از دامنه جرائم بسیار بیشتر است و یکی از مواردی که بخصوص در دین مقدس اسلام به آن اشاره شده است موضوع امر به معروف و نهی از منکر است که متاسفانه این فریضه الهی در جامعه کمرنگ شده است، در حالیکه پیشگیری از گناه وظیفه همگان است.

 

این مقام قضایی با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری در بحث آسیب‌های اجتماعی بر استفاده از ظرفیت جایگزین مجازات‌های حبس تاکید داشت و گفت: استفاده از مجازات‌های جایگزین به عنوان رویکرد نوین قانونی نیازمند همراهی نهاد‌های خدمت پذیرنده است و لازم است که همگام با اقدامات دستگاه قضایی، زمینه‌های فرهنگی نیز میان مردم جهت پذیرش این موضوع ایجاد شود.

 

اسلامی با تاکید بر ظرفیت مناسب مردمی شهرستان زرند، گفت: یکی از سیاست‌های اساسی دستگاه قضایی ایجاد احساس مسئولیت در میان شهروندان است و همه جانبه از حضور مردم در زمینه پیشگیری از وقوع جرایم حمایت خواهد شد که لازم است با توجه به زمینه‌های مناسب علمی و اجرایی از توان و ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در مقوله پیشگیری از وقوع جرایم و آسیب‌های اجتماعی استفاده و راه را برای حضور سمن هموار نمود.

 

وی در پایان ضمن اعلام موارد مورد مطالبه دستگاه قضایی، تاکید بر استفاده از ظرفیت دیدبان‌های مردمی و عضویت مردم در سامانه جامع اطلاعات مردمی قوه قضاییه موسوم به سجام و بهره مندی از ظرفیت مبلغین مذهبی در زمینه آگاه سازی مردم و کنترل آسیب‌های اجتماعی نمود.

 

انتهای پیام/