طی آئینی و با حضور جمعی از مسئولین زرند؛

قرآن کتابت شده ی زرندی ها به آستان مقدس امام رضا (ع) اهدا شد

نخستین اثر زرندی ها، که کتابت قرآن توسط جمعی از اهالی شهرستان زرند طی ۳۰ دقیقه بود، در موزه قرآنی آستان مقدس امام رضا (ع) جاودانه شد.

نخستین اثر زرندی ها، که کتابت قرآن توسط جمعی از اهالی شهرستان زرند طی ۳۰ دقیقه بود، در موزه قرآنی آستان مقدس امام رضا (ع) جاودانه شد.

 

EHDA GHORAN zarand be mozeh emamreza970718 6

به گزارش صدای زرند، ضمن آیینی خاص که با حضور دکتر بذرافشان ریاست امور موزه های آستان قدس رضوی و مدیران آستان و نیز با حضور سیدمهدی قویدل ریاست مجمع بسیج و دادستان شهرستان زرند، محمد اسلامی رییس میراث فرهنگی و دبیر طرح کتابت قران در ۳۰ دقیقه حجت الاسلام قاسمی نماینده امام جمعه زرند و تعدادی از اعضای شورای اسلامی زرند و مدیران و اصحاب رسانه برگزار شد، قرآن کتابت شده زرندیها به موزه قرآنی آستان قدس رضوی تقدیم شد.

 

دکتر بذرافشان در این مراسم با اشاره به ابلاغ خیرمقدم مدیریت و تولیت آستان به زرندیها از این طرح ابتکاری بعنوان افتخاری بزرگ برای زرند نام برد و گفت: در موزه های آستان قدس بیش از دهها هزار اثر نفیس وجود دارد و این اثر نیز با نام شما در موزه نگاهداری خواهد شد.

 

سید مهدی قویدل نیز با اشاره به سوابق زرندیها در عشق به اهل بیت(ع) و نیز حضورشان در صحنه های ایثار و شهادت گفت: در تعریف زرند همین بس که مقام معظم رهبری زرند را به ۱۲ هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس و حضور پرشورشان در نماز جمعه می شناسند.

 

قویدل سپس با اشاره به قابلیت های صنعتی معدنی کشاورزی و گردشگری زرند گفت: یکی از تولیدات ارزشمند زرندیها سوهان زرندی است که به همت میراث فرهنگی به ثبت ملی رسیده است.

 

دادستان زرند از درخواست زرندیها برای طبخ و توزیع چلوگوشت زرندی در یک روز در طول سال در آستان مقدس علی ابن موسی الرضا (ع) بعنوان گوشه ای از ارادت مردمان زرند به آقا علی ابن موسی الرضا نام برد و خواستار همکاری جهت این موضوع شد.

 

رییس مجمع بسیج زرند سپس با تقدیر از طرح ابتکاری رئیس میراث فرهنگی زرند برای اولین بار در تاریخ کتابت قرآن گفت: همزمان با شب قدر تعداد ۶۰۴ شهروند زرندی در مکانی مقدس و معطر به عطر شهدای گمنام (حسینیه ثارالله) اقدام به کتابت این قرآن نمودند و در کتابت اصل بر صحیح نویسی بود و هیچ ممنوعیتی برای جنسیت و سن افراد وجود نداشت و شرایطی فراهم شده بود تا آرزوی بسیاری از افرادی که دوست داشتند نامشان در جمع کاتبان قران کریم ثبت شود برآورده شود.

 

قویدل در پایان از همت تمامی کاتبان و اداره ها و نهادهای مشارکت کننده از جمله امام جمعه، فرماندار؛ نماینده مجلس، شهردار، ریاست اداره اوقاف تقدیر و از اهتمام اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در بوجود آوردن این مشارکت بزرگ قرآنی تجلیل کرد.

 

لازم به توضیح است که این قران طی طرحی با عنوان “کتابت قران در ۳۰ دقیقه” ۱۷ خرداد سال جاری توسط ۶۰۴ کاتب در حسینیه ثارالله سپاه زرند کتابت شده بود.

 

EHDA GHORAN zarand be mozeh emamreza970718 1

EHDA GHORAN zarand be mozeh emamreza970718 2

EHDA GHORAN zarand be mozeh emamreza970718 3

EHDA GHORAN zarand be mozeh emamreza970718 4

EHDA GHORAN zarand be mozeh emamreza970718 5

EHDA GHORAN zarand be mozeh emamreza970718 7

EHDA GHORAN zarand be mozeh emamreza970718 8

EHDA GHORAN zarand be mozeh emamreza970718 9

EHDA GHORAN zarand be mozeh emamreza970718 10

EHDA GHORAN zarand be mozeh emamreza970718 11

 

انتهای پیام/