عیدی “کارکنان دولت” با حقوق بهمن ماه واریز می‌شود / یارانه بهمن ماه امشب واریز می‌شود

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری از پرداخت عیدی کارکنان دولت همراه با حقوق بهمن ماه خبر داد و گفت: ۱۵۰ میلیارد ریال برای جبران خسارت سرمازدگی به دو استان گیلان و مازندران پرداخت می‌شود.

Nobakhtبه گزارش “صدای زرند” به نقل از ایسنا، محمدباقر نوبخت ضمن تبریک دهه فجر و دعوت از مردم برای حضور در راه‌پیمایی به تشریح اجمالی تغییرات لایحه بودجه ۹۳ در مجلس پرداخت و اظهار داشت: لایحه بودجه ۹۳ در مصارف کل ۱و سه دهم درصد افزایش داشته نیز همین میزان افزایش یافت.
وی در ابتدای سخنان خود گفت: دو مصوبه دیروز هیئت دولت اشاره کرد و گفت: گزارشی از آسیب‌های وارده به استان‌های شمالی به رئیس جمهور و هیئت وزیران ارائه شد که آقای روحانی به دقت به چگونگی امدادرسانی و میزان خسارت وارده ناشی از سرمازدگی به این دو استان گیلان و مازندران پرداختند.
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری اضافه کرد: رئیس جمهور دستور داد تا ۱۵۰ میلیارد ریال به صورت تن‌‌خواه به دو استان گیلان مازندران پرداخت شود.
نوبخت افزود: برا ی اجرای بند ۳۹ قانون بودجه ۹۲ انتشار ۵ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت پیش‌بینی شد که در بخش اول هزار میلیارد تومان منتشر شد ولی متأسفانه از این اوراق مشارکت استقبال نشد.
وی افزود: اوراق مشارکت منتشر شده بین پیمانکاران بستانکار توزیع شد و دولت مصوب کرد تا به صورت اوراق مشارکت منتشر شود تا پول حاصل از فروش آن و یا اوراق منتشر شده به پیمانکاران هزینه شود.
*یارانه بهمن ماه امشب واریز می‌شود
نوبخت در ادامه بیان داشت: در سال ۹۳ ، ۳۷ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی سرمایه‌گذاری خواهد شد که ۹۰ میلیارد تومان آن از سوی شرکتهای دولتی و ۲۰ میلیارد تومان آن از محل صندوق ذخایر توسعه ملی هزینه می‌شود که نشانگر کار گسترده‌ای برای خروج از رکود برای طرح‌های عمرانی است .
نوبخت اضافه کرد: عیدی کارکنان دولت همراه با حقوق بهمن ماه پرداخت می‌شود و سعی می کنیم که حقوق اسفند را نیز زودتر از موعد پرداخت کنیم.
*اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها تابع نظر شورای نگهبان است
نوبخت با بیان اینکه یارانه نقدی بهمن ماه امشب به حساب خانوارها واریز می‌شود، گفت: متاسفانه تبصره هدفمندی یارانه‌ها در مجلس رد شد و دولت منتظر است تا نظر شورای نگهبان در این رابطه اعلام شود.
وی افزود: اگر بتوانیم در اعداد و ارقام در مجلس به توافق برسیم یک روز هم در اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها تاخیر نخواهیم کرد.
نوبخت شایعه اذهان عمومی در رابطه با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها از اواخر اسفند با افزایش قیمت بنزین و حامل‌های انرژی را رد کرد.
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری تصریح کرد: برا ی تقویت بودجه سلامت در لایحه بودجه ۹۳ توجه ویژ‌هایشد اما اگر فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها به تاخیر بیفتد در واقع بهداشت و درمان سه ماه به تاخیر می‌افتد.
*تصویب ۵ درصد عوارض گمرکی خودروهای خارجی
نوبخت گفت: دولت توان افزایش بیش از ۱۸ درصدی حقوق کارکنان را ندارد اما سعی می‌کند تا با اصلاح تورم و مالیات آن را جبران کند.
وی تصریح کرد: عوارض گمرکی خودروهای خارجی به پیشنهاد دولت و تصویب مجلس ۵ درصد است که برای نوسازی ناوگان اورژانس هزینه می‌شود.
وی ادامه داد: درآمدهای دولت از مالیات و حقوق گمرکی در لایحه بودجه ۹۳ به تصویب مجلس از ۹۲ هزار میلیارد تومان به ۹۹ هزار میلیارد تومان افزایش داشت که حدود ۷ درصد رشد کرده و افزایش یک درصد مالیات بر ارزش افزوده نیز به تصویب نمایندگان مجلس رسید که این درآمدها صرف تامین سلامت مردم می‌شود.
وی گفت: در بخش واگذاری‌های دارایی‌های مالی ۲۲ هزار میلیارد تومان به ۳۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافت که بخش عمده آن مربوط به فروش سهام هلدینگ خلیج فارس است اما اگر فروش نرفت مشکلی در کسری بودجه ایجاد نمی‌کند.
مجلس در تصویبات خود در لایحه بودجه ۹۳ دو امکان را تصویب کرده است که بنابر آن بیش از ۱۰۰میلیارد دلار طرح‌های عمرانی وزارت نفت به اجرا می‌رسد همچنین وزارت نیرو نیز بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان برا ی سرمایه گذاری در طرح‌های زیربنایی مجاز شد.

انتهای پیام/