والدین گوش به زنگ تنبلی چشم کودکان باشند؛

طرح غربالگری اختلال های بینایی در زرند انجام می شود

خانواده ها باید با انجام معاینات چشم کودکان در سنین ۳ تا ۶ سال از بروز معلولیت و اختلال های بینایی جلوگیری کنند.

خانواده ها باید با انجام معاینات چشم کودکان در سنین ۳ تا ۶ سال از بروز معلولیت و اختلال های بینایی جلوگیری کنند.

 

2253031

“علیرضا رحمانی” کارشناس مسئول پیشگیری اداره بهزیستی زرند در گفتگو با خبرنگار صدای زرند، در این رابطه اظهارداشت: برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم همزمان با سراسر کشور صبح روز سه شنبه ۱ آبان ماه با حضور مسئولین شهرستانی در زرند آغاز می شود.

 

وی با بیان اینکه دوم تا هفتم آبان ماه هفته ملی پیشگیری از تنبلی چشم نامگذاری شده است، گفت: طرح غربالگری و معاینه چشم کودکان در تمام طول سال در پایگاه های دائمی تحت نظر اداره بهزیستی اجرا می شود.

 

مسئول پیشگیری اداره بهزیستی زرند با اعلام اینکه مرحله اول این برنامه از اول آبان ماه تا پایان آذرماه انجام می شود، خاطرنشان کرد: خانواده ها می توانند برای معاینه چشم به پایگاه های دائمی اداره بهزیستی شهرستان زرند یا به پایگاه های غیردائمی در مهدکودک ها، خانه های بهداشت، مراکز پیش دبستانی و مهدهای قرآنی در سطح شهرستان و پایگاه های سیار در روستاها مراجعه کنند و این طرح با همکاری مرکز بهداشت ، آموزش و پرورش وسازمان تبلیغات اسلامی شهرستان زرند انجام میگیرد.

 

وی ادامه داد: در صورت بی توجهی خانواده ها و سهل انگاری جهت معاینه چشم کودکانشان تبعات مراجعه نکردن به این مکان ها می تواند برای خانواده ها بالا باشد و خدایی ناکرده خانواده ها در این زمینه ها متضرر می شوند.

 

وی اذعان کرد: هزینه های معاینه در کلیه خانه های بهداشت رایگان می باشد.

 

انتهای پیام/