دبیر گروه گشکا در سفر به شهرستان زهک:

نگاه گشکا به رونق گردشگری فرامنطقه‌ای است

در راستای تشکیل گروه گردشگری شهرهای کویری ایران (گشکا) چهارمین سفر گروه فعالین حوزه گردشگری شهرستان زرند به شهرستان زهک، یکی از اعضای مرکزی دبیرخانه گشکا بود، که دبیر گروه گشکا در این سفر نگاه این گروه به رونق گردشگری را فرامنطقه‌ای دانست.

در راستای تشکیل گروه گردشگری شهرهای کویری ایران (گشکا) چهارمین سفر گروه فعالین حوزه گردشگری شهرستان زرند به شهرستان زهک یکی از اعضای مرکزی دبیرخانه گشکا بود، که دبیر گروه گشکا در این سفر نگاه این گروه به رونق گردشگری را فرامنطقه‌ای دانست.

به گزارش صدای زرند، محمداسلامی دبیر گشکا که بهمراه هیئتی از دبیرخانه این گروه به استان سیستان و بلوچستان سفر کرده اند در دیدار با معاون رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان با اشاره به توانمندی‌های کم‌نظیر شهرهای عضو گروه گشکا به تشریح چگونگی و چرایی تشکیل گروه گشکا پرداخت.

وی گفت: معرفی ظرفیت‌های کمتر دیده شده شهرستان‌های زرند، زهک، بافق، بجستان و دامغان از مهمترین اهداف ماست تا به این وسیله بتوانیم نگاه علاقمندان به گردشگری را به مسیر  گشکا معطوف کنیم.

وی شهرستان زهک را با دارا بودن عناصر تاریخی همچون دهانه غلامان و مکان منتسب به مقبره زرتشت و نیز شهر سوخته را بی نظیر خواند و افزود: نگاه گشکا به رونق گردشگری فرامنطقه‌ای است و بدنبال جذب حداکثری گردشگران است.

مسعود معاذاللهی قاضی دادگاه تجدیدنظر استان با ابلاغ سلام حجه الاسلام و المسلمین حمیدی رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان، از آمادگی این اداره کل برای دسترسی اهداف دبیرخانه گشکا خبر داد و از حضور اعضای دبیرخانه به استان قدردانی کرد.

معاذاللهی با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی در پویایی جامعه گفت: امروزه عمل به توصیه‌های مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه ای (حفظه الله) باید سرلوحه تلاش تمام مدیران باشد و صنعت گردشگری یکی از راه‌های مهم تحقق خواست رهبرعظیم الشان انقلاب در مقابله با تهدیدات دشمنان انقلاب و در راس آن آمریکا و دست نشانده هایش در منطقه می باشد.

حجه الاسلام والمسلمین نخعی از دیگر قضات دادگاه تجدیدنظر استان سیستان و بلوچستان هم با اشاره به اینکه دستگاه قضایی از اقدامات فرهنگی گردشگری حمایت خواهد کرد، خاطرنشان ساخت: ظرفیت‌های خوبی در حوزه گردشگری استان وجود دارد و امیدواریم گشکا در مسیر اهداف خود موفق عمل نماید.

احسان بهجتی نماینده دادگستری شهرستان زرند نیز در سفر به سیستان و بلوچستان تنوع فرهنگی مسیر گشکا را یکی از جذابیت های گردشگری این گروه خواند و گفت: وجه اشتراکات جغرافیایی و تفاوت های فرهنگی خصوصاً خرده فرهنگ‌ها از اصلی‌ترین داشته‌های این مسیر طولانی است که دامغان را به شهرستان زهک پیوند می‌دهد.

بهجتی با ابلاغ سلام حجه السلام و المسلمین محمدی رئیس دادگستری و سیدمهدی قویدل دادستان زرند به ریاست و کارکنان دادگستری کل استان سیستان و بلوچستان از آنان برای حضور در آئین افتتاح اولین هفته فرهنگی گشکا که ۳ آذرماه در زرند برگزار می‌شود دعوت کرد.

 

انتهای پیام/