ضوابط زیست محیطی در شهرک های صنعتی زرند رعایت شده است/زرندی ها از کالاهای تولیدی زرند حمایت کنند

در نشست بررسی و رفع مشکلات شهرک ها و واحدهای صنعتی مستقر در شهرستان زرند که در اداره صنعت، معدن و تجارت زرند برگزار شد، شهرک های صنعتی زرند در راستای رعایت ضوابط زیست محیطی دانسته شدند.

در نشست بررسی و رفع مشکلات شهرک ها و واحدهای صنعتی مستقر در شهرستان زرند که در اداره صنعت، معدن و تجارت زرند برگزار شد، شهرک های صنعتی زرند در راستای رعایت ضوابط زیست محیطی دانسته شدند.

به گزارش صدای زرند، رئیس اداره صمت شهرستان زرند در این نشست با بیان اینکه هدف از تشکیل این نشست بررسی و رفع مشکلات شهرک های صنعتی زرند است، اظهارداشت: شهرک صنعتی شماره دوم از لحاظ محیط زیستی مشکلی ندارد و ضوابط زیست محیطی را رعایت می کنند.

مهندس مهدی باصره با اشاره به اینکه شهرک صنعتی شماره یک نیز ضوابط زیست محیطی را رعایت می کند و تنها نزدیک بودن این شهرک به شهرک فرهنگیان مشکلاتی را به وجود آورده است، گفت: پیش از ساخت و ساز در شهرک فرهنگیان شهرک صنعتی شماره یک وجود داشته است.

وی افزود: شهرستان زرند با دارا بودن ۲ شهرک صنعتی، شهرک صنعتی شماره ۱ با ۴۶ واحد تولیدی دارای پروانه بهره برداری در زمینی به مساحت ۴۰ هکتار و همچنین شهرک صنعتی شماره ۲ با ۲۲ واحد تولیدی دارای پروانه بهره داری در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار، از مهم ترین مجموعه های تولیدی و صنعتی شهرستان به شمار میروند که لزوم حمایت و رفع مسائل و مشکلات این دو مجموعه را بعنوان موتورهای محرک اشتغالزایی پایدار میرساند.

نماینده اداره حفظ محیط زیست شهرستان نیز در این نشست با بیان اینکه طبق بازدیدی که اداره محیط زیست شهرستان از این واحدهای تولیدی داشته و انجام بررسی ها و کارشناسی های مربوطه، هیچگونه عواقب زیست محیطی و آلایندگی متوجه شهرک مسکونی فرهنگیان نمیباشد.

مهندس قندی در ادامه از رفع ۹۰ درصد از مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی قطعات بتنی که موجب برخی از نارضایتی های اهالی منطقه شده بود خبر داد و تصریح کرد: با پیگیریهای مربوطه ادارات صمت و حفظ محیط زیست زرند، واحدهای مذکور اقدام به بلند سازی دیوار و حصارهای خود و همچنین بهسازی و تعبیه ونت های جدید تخلیه سیمان نموده اند که بطور ۹۰ درصد از مشکلات زیست محیطی این واحدها رفع شده است.

مهدی حسینی نژاد مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز در این نشست بر نگاه کمکی به تولید و رونق آن همراه با حفظ محیط زیست تاکید نمود و خاطر نشان کرد: طبق بازدید های بعمل آمده اداره کل صمت استان، خیلی از واحدها تولیدی در استان در همجواری شهرک های مسکونی بدون هیچگونه آلایندگی و مزاحمت برای اهالی مشغول به فعالیت میباشند.

وی به موضوع جاده خاکی معدن ذغالسنگ سراپرده زرند که مسائل و مشکلات عدیده ای را برای عبور و مرور به این معدن و روستاهای بالا دست بوجود آورده اشاره نمود و گفت: مبلغ ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل پرداخت های حقوق دولتی معادن و همچنین مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات شهرستانی توسط فرمانداری زرند برای زیرسازی و آسفالت این جاده تخصیص داده شده است.

فرماندار زرند نیز در این نشست با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های بالقوه صنعتی زرند در راستای گسترش شهرک های صنعتی گفت: هدف اصلی از برگزاری اینگونه جلسات باید در راستای هدایت سرمایه گذاری به سمت شهرک های صنعتی و حمایت از صاحبین واحدهای تولیدی باشد.

حبیب الله خنجری تامین زیرساخت های لازم برای شهرک های صنعتی را مهم ترین و اولین خواسته به حق واحدهای تولیدی فعال مستقر در شهرک ها دانست و ضمن اعلام برطرف شدن مشکل عدم اتصال شهرک صنعتی شماره ۲ به گاز طبیعی و انتقال گاز به این شهرک، قول مساعد جهت پیگیری برطرف نمودن پاره ای دیگر از مسائل و مشکلات این شهرک از جمله بحث نداشتن روشنایی معابر، عدم وجود خط تلفن ثابت، تامین امنیت کافی در شهرک و کمک به بازاریابی واحدهای صنعتی کوچک و بهبود ارتباط آنها با صنایع بزرگ شهرستان را داد.

نماینده عالی دولت در شهرستان همچنین از اداره محیط زیست خواست تا با جدیت تمام بر موضوع آلایندگی احتمالی واحد های تولیدی، صنعتی شهرک های صنعتی نظارت کند و با متخلفین برخورد شود.

دکتر حسین امیری نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی در این نشست با بیان اینکه همشهریان زرندی از کالاهای تولیدی این شهرستان حمایت کنند، ابرازداشت: زرندی ها باید با خرید محصولات این شهرستان و استفاده این محصولات از پرداخت هزینه های بیشتر نسبت به بیرون شهرستان اقدام نمایند.

وی افزود: هر یک از همشهریان زرندی که نسبت به شهرک های صنعتی اعتراضی دارند به دادگستری مراجعه کنند و شکایت خود را ثبت کنند و پس از آن کارشناسان مربوطه نسبت به اعتراض آن ها اقدام می کنند.

انتهای پیام/