اصفهانی‌ها در فینال طرفدار کدام تیم می‌شوند؟

قهرمانی تراکتورسازی در این جام به هیچ عنوان به سود فوتبال اصفهان نیست. به هر حال قرمزها اگر قهرمانی جام حذفی را بدست آورند سهمیه فصل آینده را هم قطعی کرده اند.

فینال جام حذفی در شرایطی روز جمعه این هفته بین دو تیم مس کرمان و تراکتورسازی برگزار می شود که به نظر می رسد قهرمانی کرمانی ها سود بیشتری به حال فوتبال اصفهان داشته باشد.

به گزارش “صدای زرند” به نقل از بانک ورزش، هرچند که رابطه خوب هواداران سپاهان و طرفداران تراکتورسازی در طی این چند سال اخیر باعث ایجاد یک فضای فرهنگی مناسب به هنگام برگزاری بازی های این دو تیم شده و حتی کار به برنامه نود و پخش تصاویر مربوط به پذیرایی هواداران دو تیم از یکدیگر هم کشیده است اما به نظر می رسید که پیروزی مس کرمان در فینال جام حذفی سود بیشتری به حال فوتبال اصفهان داشته باشد.

البته به احتمال زیاد هواداران سپاهان و حتی ذوب آهن علاقمند هستند تا تراکتورسازی به عنوان یک تیم قطب شکن شهرستانی بعد از دو تیم اصفهانی بتواند به عنوان قهرمانی جام حذفی دست پیدا کند و از این طریق در رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا برای فصل آینده هم حضور داشته باشد. ولی مشکل اصلی اینجاست که این مسابقه به نوعی آخرین فرصت تراکتورسازی برای کسب عنوان قهرمانی در فوتبال ایران و رسیدن به سهمیه رقابتهای لیگ قهرمانان آسیاست.

از آن جایی که شاگردان تونی اولیویرا شانس آنچنانی در لیگ برتر ندارند باید گفت که این تیم حتی به سه رتبه ابتدایی جدول لیگ هم نخواهد رسید و بدون شک قرمزهای تبریزی به خوبی این نکته را می دانند که با قهرمانی در رقابتهای جام حذفی علاوه بر اینکه یک جام گرفته اند می توانند خودشان را به لیگ قهرمانان آسیا هم برسانند.

در سوی دیگر مس کرمان هم شرایطی متفاوت با تبریزی ها دارد و با توجه به فاصله امتیازی این تیم در انتهای جدول باید گفت که شاگردان بوناچیچ فقط در صورت وقوع یک معجزه فوتبالی شانس بقا در لیگ را پیدا خواهند کرد و قهرمانی در جام حذفی تنها می تواند کمی از غم و ناراحتی هواداران این تیم را از بابت سقوط به مسابقات لیگ دسته یک کم کند.

تا اینجای کار مشکلی از این بابت برای تیمهای اصفهانی ایجاد نمی شود اما بررسی شرایط تیم قهرمان جام حذفی بعد از برگزاری فینال این مسابقات نشان می دهد که قهرمانی تراکتورسازی در این جام به هیچ عنوان به سود فوتبال اصفهان نیست. به هر حال قرمزها اگر قهرمانی جام حذفی را بدست آورند سهمیه فصل آینده را هم قطعی کرده اند.

به همین خاطر چهار بازی آینده تراکتورسازی در لیگ برتر به نوعی برای تبریزی ها حالت تشریفاتی پیدا خواهد کرد و قرمزها از آنجایی که باید در رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا برای فصل جدید هم شرکت کنند بدون شک بازیهای لیگ برتر را جدی نخواهند گرفت و با استراحت دادن به مهره های اصلی خودشان به فکر موفقیت در بازی های آسیایی خواهند بود.

اما تراکتورسازی تا پایان لیگ چهار بازی در برابر راه آهن، فولاد خوزستان، استقلال خوزستان و استقلال تهران در پیش رو دارد که به جز بازی در مقابل استقلال خوزستان امتیازات سه مسابقه دیگر می تواند تاثیری مهم در سرنوشت تیمهای سپاهان و ذوب آهن داشته باشد. فولاد و شاگردان امیر قلعه نویی که در کورس قهرمانی با سپاهان حضور دارند و راه آهن هم که با منصور ابراهیم زاده یکی از رقبای جدی ذوب آهن برای بقا در لیگ برتر است و اگر قرار باشد که تراکتورسازی در مقابل این سه تیم انگیزه ای نداشته باشد و از روی شکم سیری بازی کند نتایج به نفع اصفهانی ها رقم نخواهد خورد و ممکن است به قیمت از دست رفتن قهرمانی سپاهان و یا حتی سقوط ذوب آهن به لیگ دسته یک منجر شود.

اما در صورت قهرمانی مس کرمان هیچ خطری فوتبال اصفهان را تهدید نمی کند و کرمانی ها که باید در این چهار هفته باقیمانده با سپاهان،فجر سپاسی،صبا و داماش بازی کنند حتی با رسیدن به عنوان قهرمانی جام حذفی هم مجبورند تا برای بقا در لیگ بجنگند و چیدمان حریفانشان هم به صورتی است که به صورت مستقیم باید خودشان به دنبال امتیاز گیری باشند.به همین خاطر شاید بهتر باشد که هواداران دو تیم سپاهان و ذوب آهن در روز جمعه در انتظار قهرمانی مس کرمان باشند تا از این طریق شرایط برای بالارفتن شانس موفقیت دو تیم اصفهانی بیشتر از قبل شود.

انتهای پیام/