رییس سازمان جهادکشاورزی استان عنوان کرد:

قیمت مرغ فقط ۱۱۵۰۰ تومان/تقاضای اضافه کردن ۵۰ تن گوشت گرم به سهمیه استان

رییس سازمان جهادکشاورزی شمال استان کرمان عنوان کرد: برای رساندن قیمت مرغ به ۱۱ هزار و ۵۰۰ در سطح استان به حدود یک هفته زمان نیاز داریم.

رییس سازمان جهادکشاورزی شمال استان کرمان عنوان کرد: برای رساندن قیمت مرغ به ۱۱ هزار و ۵۰۰ در سطح استان به حدود یک هفته زمان نیاز داریم.

به گزارش صدای زرند، “عباس سعیدی” عصر امروز ۲۶ اسفندماه در ستاد تنظیم بازار استان کرمان با بیان این مطلب که با توجه به اینکه نهادهای دامی با ارز ۴۲۰۰ وارد می‌شود، بنابراین اکنون قیمت واقعی مرغ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است، تصریح کرد: برای رساندن مرغ به قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان نیاز به زمان است.

وی ادامه داد: بایستی ارتباط بین مرغداران و وارد کنندگان نهادهای دامی قطع شود، از این به بعد دولت نهادهای دامی را در اختیار مرغدار یا تشکل مرغدارن قرار خواهد گرفت و از مرغدار تعهد گرفته شود که مرغ را با قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ عرضه کنند.

رییس سازمان جهادکشاورزی شمال استان کرمان عنوان کرد: برای رساندن قیمت مرغ به ۱۱ هزار و ۵۰۰ در سطح استان به حدود یک هفته وقت نیاز داریم.

وی از تامین ۵۳۰ تن سیب درختی و یک هزار و ۲۰۰ تن پرتقال در استان برای ایام عید خبر داد و بیان کرد: سیب با قیمت ۶ هزار و ۸۰۰ و پرتقال با قیمت ۵ هزار تومان در ۱۳۸ غرفه که ۳۰ غرفه آن در شهر کرمان، عرضه می‌شود، ضمن آنکه غرفه‌ها از فردا راه‌اندازی می‌شوند.

سعیدی اظهار کرد: پیشنهاد دادیم که علاوه بر سهمیه گوشت استان ۲۰۰ تن گوشت منجمد و ۵۰ تن گوشت گرم به استان کرمان داده شود که تاکنون با گوشت منجمد موفقت شده است.

“رضا سنجری” مدیر کل امور اقتصادی استانداری کرمان نیز عنوان کرد: رسالت ما تنظیم بازار است و به این منظور پرتقال و سیب درختی بین ۱۰ تا ۱۵ درصد کمتر از میانگین قیمت روز در استان عرضه شود.

اشک مدیر کل بازرسی استانداری کرمان نیز با انتقاد از قیمت مرغ در استان کرمان، اظهار کرد: قیمت مرغ بایستی ۱۱ هزار و ۵۰۰ باشد و قیمت بیشتر از آن به عنوان تخلف محسوب خواهد شد و همچنین اخذ فاکتور در همه مراحل (مرغداری، کشتارگاه، مغازه) الزامی است.

وی بر لزوم حذف دلالان از بازار مرغ و نهادهای دامی تاکید کرد و افزود: باید دست دلالان از بازار نهادهای دامی کوتاه کرد.

رشیدی مدیر کل دامپزشکی استان کرمان نیز در این جلسه گفت: آمار هر روز مرغداری‌ها توسط کارشناسان ذیربط اداره کل دامپزشکی استان کرمان به وصرت مرتب رصد می شود و آمار میزان کشتارها نیز روزانه به سازمان جهادکشاورزی استان ارسال می‌شود.

انتهای پیام/

منبع : ایسنا *** انتشار دهنده : میثم رضازاده