رئیس دفتر اسناد پزشکی تامین اجتماعی کرمان:

هزینه ۳۳۰ میلیارد تومانی بابت درمان بیمه شدگان تامین اجتماعی کرمان

رئیس اسناد پزشکی تامین اجتماعی کرمان گفت: در سال گذشته ۳۳۰ میلیارد تومان صرف خرید هزینه های درمانی بیمه شدگان تامین اجتماعی این استان شده است.

رئیس اسناد پزشکی تامین اجتماعی کرمان گفت: در سال گذشته ۳۳۰ میلیارد تومان صرف خرید هزینه های درمانی بیمه شدگان تامین اجتماعی این استان شده است.

به گزارش صدای زرند، دکتر “حمیدرضا متولی زاده” در جلسه کارشناسی بررسی موفقیت های عملکرد مدیریت درمان استان کرمان اظهار داشت: در استان کرمان با ۴دانشگاه علوم پزشکی خرید خدمت داریم همچنین با ۲۵ بیمارستان دانشگاهی و ۶۰۰ پزشک طرف قرارداد هستیم.

وی افزود: سالیانه ۸.۵ میلیون نسخه سرپایی و یکصد هزار سند بستری در این دفتر رسیدگی می شود.

دکتر متولی زاده با بیان اینکه بحث های مدیریت کیفیت از دهه ۸۰ در دفتر رسیدگی به اسناد پزشکی آغاز شده است، گفت: در این مجموعه نظارت و مدیریت هزینه همواره مدنظر بوده است و بر این اساس در کمیته هماهنگی سازمان های بیمه گر استان کرمان فعال هستیم.

رئیس اسناد پزشکی تامین اجتماعی کرمان به اجرای نسخه الکترونیک در مراکز طرف قرارداد اشاره کرد و افزود: این طرح را گام به گام اجرا کرده ایم و تاکنون ۲۴هزار نسخه الکترونیکی در این استان صادر شده است.

دکتر هادی صبوری معاون درمان تامین اجتماعی استان کرمان نیز در ادامه این جلسه به بحث مدیریت تامین دارو و تجهیزات پزشکی پرداخت و گفت: دارو کالایی مهم و استراتژیک است و بخش قابل توجهی از بودجه و هزینه های مراکز درمانی را تشکیل می دهد.

وی با بیان اینکه به طور مداوم کمیته بررسی نسخ تشکیل می شود، گفت: برای کنترل و مدیریت تجویز و مصرف دارو بر سه محور خرید، مصرف و نگهداری تمرکز داریم.

رئیس بیمارستان تامین اجتماعی پیامبر اعظم (ص) کزمان نیز در ادامه گفت: در حال حاضر بیش از ۴ سال از افتتاح این بیمارستان می گذرد و طی این مدت، ۲۵۷ تخت فعال، ۲۰۰ مورد عمل جراحی قلب، ۴ هزار مورد آنژیوگرافی، ۱۵۰۰ مورد آنژیوپلاستی و ۵هزار و ۷۰۰ مورد ام.آر.آی انجام شده است.

دکتر فرهاد اشافی ادامه داد: همچنین طی سال۹۷، ۲۶ هزار نفر در این بیمارستان بستری شدند. از نظر اعمال جراحی در بین بیمارستان های کشور رتبه ۶ و از نظر کاهش سزارین رتبه اول را کسب کرده ایم.

رئیس بیمارستان تامین اجتماعی غرضی سیرجان نیز در ادامه گفت: این بیمارستان در امر ایزو پیشگام بوده است.

دکتر مهدی ابناء افزود: در سال ۹۶، ۱۵هزار بستری، ۲۸۵ هزار سرپایی و ۷هزار مورد عمل جراحی انجام شده است.

وی با بیان اینکه به ۴۴ هزار نفر نیز در اورژانس این بیمارستان خدمات ارائه داده شده است، گفت: در سال آینده برنامه هایی برای ساخت پلی کلینیک، توسعه اورژانس و اتاق های عمل، بهسازی بخش CSR، استانداردسازی بلوک های زایمان و استقرار سی تی آنژیوگرافی داریم.

دکتر منصور هاشمی رئیس بیمارستان تامین اجتماعی امام علی(ع) زرند نیز در ادامه این جلسه گفت: این بیمارستان بعد از زلزله زرند تنها بیمارستان ارائه کننده خدمات درمانی تخصصی است و به عنوان بیمارستان سالم شناخته شده و دارای رتبه نمونه کشوری در امر ترویج تغذیه با شیر مادر است.

وی افزود: با توجه به اینکه شهرستان زرند زلزله خیز است، فضای بحران و پد بالگرد در این بیمارستان احداث شده است.

دکتر هاشمی تصریح کرد: در راستای اجرای طرح هتلینگ، امکانات رفاهی بیماران افزایش یافته است.

انتهای پیام/

منبع : تامین اجتماعی *** انتشار دهنده : میثم رضازاده