آمار داوطلبان کنکور ۹۸/ ۶۳۷ هزار نفر در تجربی داوطلب شدند

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به اینکه یک‌میلیون و ۱۱۸ هزار و ۷۹۳ نفر در کنکور ۹۸ ثبت‌نام کردند، گفت: بیشترین داوطلبان در گروه علوم تجربی ثبت‌نام کردند.

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به اینکه یک‌میلیون و ۱۱۸ هزار و ۷۹۳ نفر در کنکور ۹۸ ثبت‌نام کردند، گفت: بیشترین داوطلبان در گروه علوم تجربی ثبت‌نام کردند.

به گزارش صدای زرند، “حسین توکلی” درباره آمار داوطلبان ثبت‌نام‌کننده در کنکور ۹۸ اظهار کرد: برای شرکت در رشته‌های تحصیلی باآزمون کنکور ۹۸ یک‌میلیون و ۱۱۸هزار و ۷۹۳ نفر ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۱۶۴هزار و ۲۷۸ نفر در گروه ریاضی، ۶۳۷هزار و ۹۴ نفر در گروه تجربی، ۲۸۲هزار و ۱۵۱ نفر در گروه انسانی، ۲۴هزار و ۷۶۹ نفر در گروه هنر و ۱۰هزار و ۵۰۱ نفر در گروه زبان‌های خارجی داوطلب شدند.

تعداد داوطلبان کنکور ۹۸، ۶۴هزار نفر بیشتر از سال ۹۷ است

وی افزود: از تعداد یک‌میلیون و ۱۱۸هزار و ۷۹۳ داوطلب ۶۴۸هزار و ۷۵۴ نفر زن و ۴۷۰هزار و ۳۹ نفر مرد هستند همچنین آمار ثبت‌نام‌کنندگان در رشته‌های تحصیلی با‌آزمون سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ تعداد ۶۴هزار و ۵۷۵ نفر بیشتر است.

۵۱درصد داوطلبان مربوط به نظام آموزشی جدید

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: از تعداد یک‌میلیون و ۱۱۸هزار و ۷۹۳ داوطلب، ۵۷۷هزار و ۲۳۱ داوطلب در نظام جدید آموزشی و تعداد ۵۴۱هزار و ۵۶۲ داوطلب در نظام قدیم آموزشی هستند به‌عبارت دیگر ۵۱.۵۹ درصد ثبت‌نام‌کنندگان داوطلبان نظام آموزشی جدید بوده که هم‌اکنون دانش‌آموز پایه دوازدهم نظام تحصیلی هستند و ۴۸.۴۱ درصد داوطلب نظام قدیم آموزشی هستند.

توکلی ادامه داد: به داوطلبان گروه‌های آزمایشی ریاضی، تجربی و انسانی اجازه داده شد که در صورت علاقه‌مندی در گروه زبان و هنر نیز ثبت‌نام کنند که ۷۸هزار و ۸۹۶ داوطلب در گروه هنر و ۱۵۵هزار و ۳۲ نفر در گروه زبان‌های خارجی ثبت‌نام کردند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه آزمون هر گروه آزمایشی جدا برگزار می‌شود، هر داوطلب باید پرینت کارت آزمون مربوط را داشته باشد، داوطلبانی که در گروه هنر یا زبان خارجی ثبت نام کرده‌اند باید این کارت را هم پرینت بگیرند.

مشاور عالی سازمان سنجش عنوان کرد: براساس برنامه زمانی اعلام‌شده کارت ورود به جلسه آزمون از روز دوشنبه ۱۰ تیر ۹۸ به‌روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد و داوطلبان تا ۱۲ تیر با مراجعه به سایت باید نسبت به دریافت پرینت کارت اقدام کنند همچنین آزمون سراسری سال ۹۸ در روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۳ و ۱۴ تیر ۹۸ برگزار خواهد شد که برای داوطلبان نظام آموزشی جدید ۶.۳.۳ و نظام آموزشی قدیم، دو نوع سؤال متفاوت تهیه می‌شود و در جلسه آزمون در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

سه‌هزار نفر برای رشته‌های بدون آزمون ثبت‌نام کردند

وی درباره ثبت‌نام برای رشته‌های تحصیلی بدون آزمون سال ۹۸ گفت: پذیرش برای این رشته‌های تحصیلی، براساس معدل کتبی دیپلم منحصراً به‌صورت اینترنتی از روز دوشنبه ۲۰ اسفند ۹۷ از طریق سایت سنجش آغاز شده و در روز چهارشنبه ۶ شهریور پایان می‌یابد و تا امروز تعداد سه‌هزار و ۶۶۷ نفر برای آن ثبت‌نام کرده‌اند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم *** انتشار دهنده : میثم رضازاده