جایزه یونسکو به عوامل فیلم حوض نقاشی اهدا شد

جشنواره آسیا پاسفیک در سال ۲۰۱۳ جایزه یونسکو را برای حفظ اقتدار فرهنگی دریک اثر سینمایی به فیلم حوض نقاشی به کارگردانی مازیار میری اختصاص داد.

سفیراسترالیا در تهران جایزه ی یونسکو در جشنواره آسیا پاسفیک را به عوامل فیلم حوض نقاشی اهدا کرد.

HozNaghashi

به گزارش “صدای زرند“، جشنواره آسیا پاسفیک در سال ۲۰۱۳ جایزه یونسکو را برای حفظ اقتدار فرهنگی دریک اثر سینمایی به فیلم حوض نقاشی به کارگردانی مازیار میری اختصاص داد.

به گزارش ایرنا، جرالد پال فلی در مراسم اهدای جایزه که عصر امروز (دوشنبه) در منزل وی و با حضور عوامل فیلم برگزار شد، عنوان کرد: جشنواره آسیا – پاسفیک معتبرترین جایزه این منطقه است. این رویداد در یکی از مهمترین و زیباترین شهرهای استرالیا برگزار می شود.

وی توضیح داد از سال ۲۰۰۷ بیش از ۱۴۰۰ فیلم در این جشنواره شرکت کردند که این امر مهم نشان از تنوع فرهنگی منطقه آسیا پاسفیک دارد. سفیر استرالیا در تهران تصریح کرد: این جشنواره به این موضوع واقف است که فیلم، تنها وسیله ای برای تفریح نیست و می تواند آگاهی های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی به مخاطبان بدهد. فالی افزود: ایران در سال های اخیر برخی از بهترین و عالی ترین فیلم های دنیا را ساخته و حس انسان دوستی این آثار تحسین خیلی ها را برانگیخته است.

وی ادامه داد: داوران جشنواره آسیا پاسفیک تحت تاثیر تصویر کشمکش های سهیل (فرزند کوچک یک خانواده) با پدر و مادر معلولش و خانواده معلمش قرار گرفتند. وی همچنین از بازی نگار جواهریان در این اثر سینمایی در نقش مادر سهیل تقدیر کرد و جایزه یونسکو را به عوامل این اثر سینمایی تقدیم کرد.

درادامه این مراسم نماد هنر شیشه سازی در استرالیا و جایزه یونسکو به منوچهر محمدی تهیه کننده، مازیار میری کارگردان، حامد محمدی نویسنده، محمد آلادپوش فیلمبردار، نگار جواهریان بازیگر، سهیل بیگلری رییس بخش سینمایی حوزه هنری اهدا شد.

منوچهر محمدی نیز در این مراسم توضیح داد خوشحالم که نگاه عاشقانه و انسانی حوض نقاشی مورد توجه و درک دیگر مخاطبان دنیا نیز قرار گرفت. وی جایزه یونسکو را به مازیار میری کارگردان و نماد شیشیه ای کشور استرالیا را به حامد محمدی نویسنده این اثر تقدیم کرد.

انتهای پیام/