امام جمعه زرند: پیام‌ عاشورا تسلیم نشدن در مقابل قدرت‌ها است

کرمی پور گفت: یکی از پیام‌های مهم عاشورای حسینی در حوزه سیاست، تسلیم نشدن در مقابل قدرت‌ها است. حجت‌الاسلام رضا کرمی‌پور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته زرند با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) اظهار داشت: چراغی که امام حسین (ع) در محرم سال ۶۱ هجری قمری برافروخت […]

کرمی پور گفت: یکی از پیام‌های مهم عاشورای حسینی در حوزه سیاست، تسلیم نشدن در مقابل قدرت‌ها است.

صدای زرند

امام جمعه زرند: پیام‌ عاشورا تسلیم نشدن در مقابل قدرت‌ها است

صدای زرندحجت‌الاسلام رضا کرمی‌پور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته زرند با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) اظهار داشت: چراغی که امام حسین (ع) در محرم سال ۶۱ هجری قمری برافروخت در طول تاریخ برای بشریت به ویژه مسلمانان و بالاخص شیعیان نورافشانی داشته، اما این نور برای ملت ایران چراغ هدایت شده است و به جهانیان ثابت کرد که باید امام حسین (ع) و ۷۲ یار ایشان‌ و عاشورا‌ را شناخت تا بتوان‌ یزیدیان را در هم کوبید.

وی بیان داشت: از واقعه کربلا شیعیان هستند که بیشترین استفاده را می‌کنند و دلیل بر مدعی همین بس‌ که جهان استکبار در صدد کمرنگ کردن عاشورا از هر طریق ممکن است.

کرمی‌پور عنوان کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند، باید مانند خاری در چشم استکبار و شیطان بزرگ فرو رفت نباید اجازه داد در ملت ایران طمع کنند و این به برکت روح امام حسین (ع) و به برکت روح عاشورا است.

وی ابراز داشت: مراسم عزاداری سیدالشهدا با‌عظمت‌تر از سال گذشته و با حضور پرشور و شعور مردم برگزار شد، اگر چه دشمن درصدد کم ارزش کردن فرهنگ عاشورایی است، اما شیعیان فهیم‌تر از آن هستند که استکبار بتواند آنها را از اهداف خودشان باز دارد.

امام جمعه زرند با اشاره به هفته اول آذر ماه به عنوان هفته بسیج مستضعفین افزود: پنجم آذر ماه سال ۵۸ حضرت امام (ره) برگ زرین دیگری را در انقلاب اسلامی ورق زدند که امروزه بعد از گذشت ۳۴ سال از آن واقعه، بسیج با اهداف عالیه مشغول هدایتگری و نورافشانی است.

کرمی‌پور بیان داشت: بسیج دارای اهداف مقدسی است و زمانی به این اهداف می‌رسیم که در ابتدا با اخلاص کار کنیم، حضرت امام (ره) نیز این روحیه را در بسیج دیدند و فرمودند، «من همواره به صفا و خلوص بسیجیان غبطه می‌خورم و از خدا می‌خواهم که با بسیجیانم محشور گرداند، زیرا در این دنیا افتخارم این است که خود بسیجی‌ام».

وی تصریح کرد: اما در این دوران که وظیفه آحاد ملت، مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن است، همه باید آماده برای خنثی کردن توطئه‌های دشمنان باشیم که طرح شجره طیبه صالحان در طرح‌های بسیج است.

کرمی‌پور گفت: هدف اصلی این طرح تربیت انسان‌های مومن، مخلص و عالم به مبانی دینی و اعتقادی است و باید همگان با این طرح همکاری داشته باشند.

وی بیان داشت: یکی از پیام‌های مهم عاشورای حسینی در حوزه سیاست تسلیم نشدن در مقابل قدرت‌ها است، امام حسین (ع) و یاران ایشان از تعداد زیاد دشمنان وحشت به خودش راه ندادند.

کرمی‌پور افزود: آمریکایی‌ها غیرقابل اعتماد هستند و غیرمنطقی و غیرصادقانه برخورد می‌کنند.

منبع: فارس