۴ گزینه اصلاح‌طلبان برای ریاست دانشگاه تهران

جمعی از اصلاح‌طلبان با صدور نامه‌ای ۴ گزینه خود برای ریاست قطعی بر دانشگاه تهران را معرفی کردند.

TehranUniصدای زرند: به گزارش افکارنیوز، با توجه به عزل فرهاد رهبر از ریاست دانشگاه تهران و سرپرستی موقت محمدحسین امید در این دانشگاه، جمعی از اصلاح‌طلبان با عنوان “جمعی از اساتید دانشکده‌های علوم اجتماعی و علوم انسانی” با صدور نامه‌ای به اساتید دانشگاه تهران ۴ گزینه را برای ریاست قطعی بر دانشگاه تهران معرفی کردند.

متن کامل این نامه به‌شرح ذیل است:

بسمه تعالی

اساتید محترم دانشگاه تهران

با سلام و عرض ارادت

همان‌گونه که می‌دانید امروز ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ سرپرستی موقت دانشگاه تهران به جناب دکتر امید واگذار شد.

در متن نامه وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری به آقای دکتر امید مأموریت داده شده تا با مشورت اساتید، رئیس جدید دانشگاه تهران را انتخاب کنند.

حسب آگاهی که در این هفت سال گذشته کسب شده است، عوامل مدیریتی در دانشگاه تهران نتوانستند نظر موافق قاطبه اساتید را نسبت به شیوه مدیریت خویش کسب کنند.

بر این اساس، چنین به نظر می‌رسد که مسئله فقط تغییر رئیس دانشگاه نیست و اساتید خواستار تغییرات وسیع در مدیریت دانشگاه و دانشکده‌ها می‌باشند به‌طوری که این افراد مجدداً تحت عنوان دیگری در مدیریت دانشگاه دیده نشوند.

بر این اساس، ما به‌عنوان برخی از اساتید دانشکده‌های علوم اجتماعی و انسانی به جمع‌بندی زیر رسیده‌ایم که امیدواریم با حمایت سایر اساتید از خانواده دانشگاه تهران حداقل یکی از این کاندیداها معرفی شوند.

این اسامی به‌ترتیب الفبا به‌شرح زیر تنظیم شده‌اند:

۱ ــ دکتر تقی آزاد ارمکی

۲ ــ دکتر منصور خلیلی عراقی

۳ ــ دکتر محمدرضا عارف

۴ ــ دکتر مهدی قندی.

فرجی‌دانا روز گذشته در حکم انتصاب محمدحسین امید به‌عنوان سرپرست دانشگاه تهران آورده است:

بایسته است نسبت به تشکیل شورایی از منتخبین دانشگاه به‌منظور ایجاد مشارکت حداکثری دانشگاهیان در پیشنهاد افراد شایسته به وزارت جهت تصدی ریاست دانشگاه اهتمام ورزید.

با این حکم فرجی‌دانا مشخص شد که امید سرپرست موقت دانشگاه تهران است و باید فردی را به‌عنوان رئیس قطعی دانشگاه تهران انتخاب کند و ازاین رو اصلاح‌طلبان برای در دست داشتن بزرگ‌ترین دانشگاه کشور سریعاً دست به کار شده‌اند.