همایش زمین‌شناسی فلات ایران در زرند برگزار شد

سومین همایش زمین‌شناسی فلات ایران با ارائه ۸۷ مقاله در شهرستان زرند برگزار شد.

سومین همایش زمین‌شناسی فلات ایران با ارائه ۸۷ مقاله در شهرستان زرند برگزار شد.

 

13921128000505_PhotoAبه گزارش صدای زرند به نقل از فارس، دبیر اجرایی همایش زمین‌شناسی فلات ایران پنجشنبه شب در این همایش اظهار داشت: پس از ارسال فراخوان که با استقبال خوبی از طرف علاقه‌مندان، پژوهشگران و دانشجویان زمین‌شناسی ایران مواجه شد، تعداد ۱۲۸ مقاله در محورهای پترولوژی و ژئوشیمی، زمین‌شناسی اقتصادی و زیست محیطی، چینه‌شناسی و دیرینه‌شناسی و سایر محورهای وابسته به دبیرخانه همایش ارسال شد.

امیر شفیعی بیان داشت: از این تعداد ۸۷ مقاله پذیرفته شد تا ۳۹ مقاله به صورت ارائه مقاله و ۴۸ مقاله به صورت پوستر در معرض قضاوت هیئت داوران و شرکت کنندگان در همایش قرار گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زرند نیز گفت: تنوع در حوزه علوم زمین‌شناسی و شرایط خاص فلات ایران باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد به ویژه بخش‌های مسکن و شهرسازی و حوزه صنایع و معادن که اگر ارتباط بیشتری با دانشگاه و خاصه این رشته را داشته باشند قطعا ضامن حرکت‌های جهشی و رو به توسعه‌ای است که برای سرمایه‌گذاران اقتصادی در کشور اطمینان خاطر زیادی را فراهم می‌آورد.

کاظم نعمت‌الله‌زاده ماهانی تصریح کرد: شرایط خاص زمین‌شناسی زرند که مورد توجه دانشمندان و محققان ملی و بین‌المللی بوده و تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی زرند در این منطقه از سال ۶۹ زمینه راه‌اندازی رشته زمین‌شناسی در زرند را به وجود آورد تا تربیت نیروی انسانی متخصص در این رشته فراهم آید.

وی اذعان داشت: بدون شک دانشگاه آزاد اسلامی از سرمایه‌های ملی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود که حفظ این سرمایه‌ها وظیفه آحاد جامعه است و هیچ‌گاه نباید دستاویزی برای مطامع شخصی برخی افراد و یا جریانات سیاسی شود.

انتهای پیام/