پلمب کارخانجات آلاینده بر اساس قانون جامع زیست محیطی

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه بسیاری از کارخانجات بدون توجه به ملاحظات زیست محیطی فعالیت می‌کنند گفت: بر اساس قانون جامع زیست محیطی جریمه‌های سنگین و همچنین پلمب برای کارخانجات آلاینده پیش‌بینی شده است. به گزارش “صدای زرند”،‌ محمدمهدی برومندی با اشاره به تدوین قانون جامع آلودگی‌های زیست محیطی اظهار داشت: به منظور […]

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه بسیاری از کارخانجات بدون توجه به ملاحظات زیست محیطی فعالیت می‌کنند گفت: بر اساس قانون جامع زیست محیطی جریمه‌های سنگین و همچنین پلمب برای کارخانجات آلاینده پیش‌بینی شده است.

صدیا زرند

پلمب کارخانجات آلاینده بر اساس قانون جامع زیست محیطی

به گزارش “صدای زرند”،‌ محمدمهدی برومندی با اشاره به تدوین قانون جامع آلودگی‌های زیست محیطی اظهار داشت: به منظور تدوین کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از مسئولان مربوطه از جمله نمایندگانی از سازمان محیط زیست، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و غیره دعوت به عمل می‌آید.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از کارخانجات بدون توجه به ملاحظات زیست محیطی فعالیت می‌کند افزود: بر اساس این قانون کارخانجات موظف می‌شوند در زمانبندی خاص تکنولوژی خود را ارتقا دهند و همچنین تأسیسات تصفیه راه‌اندازی کنند.

وی با بیان اینکه مقرر شده از مسئولان سازمان اتوبوس‌رانی برای تدوین این قانون دعوت شود ادامه داد: بر همین اساس بر روند نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی و مینی‌بوس‌رانی تسریع بخشیده می‌شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: به منظور کاهش آلایندگی‌های زیست محیطی راهکارهای قانونی در نظر گرفته می‌شود که از جمله می‌توان به جریمه‌های سنگین و یا حتی پلمب کارخانجات آلاینده اشاره کرد.

به گفته برومندی به منظور تدوین این قانون کارگروهی تعیین شده تا راه‌های عملی کردن این مهم بررسی شود.

وی با بیان اینکه این کارگروه متشکل از نمایندگانی از نیروی انتظامی، سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان استاندارد و دیگر سازمان‌های ذیربط خواهد بود خاطرنشان کرد: جلوگیری از آلودگی‌های هوا و زیست محیطی و همچنین مبارزه با ریزگردها از جمله برنامه‌های کمیسیون کشاورزی است که عزم جدی برای تحقق آن وجود دارد.

 

منبع: زیست نیوز