واکنش امام جمعه موقت یاسوج به درج مطلب توهین آمیز روزنامه آسمان

توهین کنندگان به مقدسات و مسائل شرعی مرتد هستند و باید با آن ها برخورد قاطعانه شود.

حجت الاسلام سید علی صالح موسوی اعظم، امام جمعه موقت یاسوج گفت: توهین کنندگان به مقدسات و مسائل شرعی مرتد هستند و باید با آن ها برخورد قاطعانه شود.

به گزارش “صدای زرند“، حجت الاسلام سید علی صالح موسوی اعظم در گفت و گو با صبح زاگرس در مورد مطالب مندرج در روزنامه آسمان و توقیف این نشریه، اظهار داشت: قصاص از احکام شرعی بوده و خداوند در قرآن می فرمایند «قصاص باعث ادامه زندگی طیبه انسان ها است» و کسی که شخصی را بی گناه بکشد، باید قصاص شود.

وی ادامه داد: البته در این مسئله علاوه بر اعدام، عفو و دیه نیز گنجانده شده است.

موسوی اعظم قصاص را از ضروریات دین مبین اسلام دانست و تصریح کرد: توهین کنندگان به این احکام مرتد هستند و باید با آن ها برخورد قاطعانه صورت گیرد.

وی دلیل توهین اینگونه افراد را عدم آگاهی و بصیرت در مورد احکام دین بیان کرد و افزود: این افراد یا تحت القائات سوء عده ای قرار می گیرند و یا بر اساس هوا و هوس این مسائل را عنوان می کنند.

امام جمعه موقت یاسوج اقدامات اخیر در مورد نشر اکاذیب و توهین به مقدسات در روزنامه آسمان و نشریه افق دانشگاه یاسوج، ابراز داشت: اگر این اشخاص مطالعه دقیقی در مورد دین و احکام الهی داشتند هرگز اقدام به درج چنین توهین هایی در نشریات خود نمی کردند و قطعاً این رفتارها از عدم بصیرت و آگاهی آنان بوده و از لحاظ شرعی این گونه اقدامات محکوم است.

گفتنی است در روزهای گذشته روزنامۀ آسمان به عنوان روزنامۀ حامی دولت یازدهم بعضاً با حمایت مالی این دولت شروع به فعالیت نمود، اما این روزنامۀ نزدیک به دولت در صفحه ۲۳ شماره سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۹۲ خود به نقل از «داود هرمیداس باوند» لایحه اسلامی قصاص را “غیرانسانی” خواند که این امر موجب توهین به نص صریح قرآن کریم وهتک حرمت به اعتقادات همۀ مسلمانان شد.

لازم به ذکر است درج این مطلب که موجب بروز واکنش هایی از سوی شخصیت های مختلف دینی و کشوری شده بود به توقیف این روزنامه موهن از سوی مراجع قضایی ختم شد.

انتهای پیام/