کاهش آمار خودکشی و طلاق در زرند

رئیس اداره بهزیستی شهرستان زرند در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی از کاهش آمار خودکشی و طلاق طی سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ در سطح این شهرستان خبرداد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان زرند در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی از کاهش آمار خودکشی و طلاق طی سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ در سطح این شهرستان خبرداد.

به گزارش صدای زرند، “محمد ابراهیمی” با بیان اینکه در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ با کاهش آمار خودکشی در سطح شهرستان زرند روبرو بوده ایم، افزود: آمار طلاق نیز در سال ۹۷ نسب به سال قبل ۹ درصد کاهش داشته است.

وی با اعلام اینکه در حوزه توانبخشی ۳ هزار و ۶۰۰ معلول در زرند داریم، بیان کرد: ۴۰۰ نفر مستمری در این حوزه دریافت می کنند.

وی با اشاره به اینکه ۳ مرکز شبانه روزی در حوزه توانبخشی در زرند برای معلولین ذهنی فعالیت می کنند، گفت: ۴ تیم که شامل ۱۰۵ نفر می شوند به معلولین و سالمندان به صورت سیار خدمات ارائه می دهند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان زرند افزود: طی سال گذشته ۸۶۸ وسیله در حوزه توانبخشی توزیع و هزار و ۲۸۰ نفر نیز کمک های مالی این اداره را به صورت موردی دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲ مجتمع روستایی و شهری خدمات مددکاری ارائه می دهند، خاطرنشان کرد: طی سال گذشته ۹۳ نفر تسهیلات اشتغالزایی این اداره را دریافت کرده اند.

ابراهیمی به فعالیت حوزه اجتماعی این اداره اشاره کرد و اظهارداشت: در سال گذشته ۲ پایگاه ارائه خدمات اجتماعی در یزدانشهر و ریحانشهر نیز فعال شدند.

وی با تأکید بر اینکه ۹۸۱ مورد تماس با شماره ۱۲۳ اورژانس اجتماعی این اداره برقرار شده است، ابرازکرد: آسیب اجتماعی اول شهرستان اعتیاد و در جایگاه های بعدی به ترتیب طلاق، بدسرپرستی، فقر و سایر خشونت ها قرار دارند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان زرند ادامه داد: ۳۲۰ فرزند بی سرپرست و بدسرپرست در سطح شهرستان زرند داریم که در این زمینه نیز ۷ مرکز در رابطه با این کودکان فعال می باشند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۶ مهدکودک فعال در سطح شهرستان داریم، گفت: ۳۰ مهدکودک دیگر نیز در حال اخذ مجوز خود هستند و این تعداد پس از اخذ مدرک فعالیت خود را آغاز می کنند.

وی با اعلام اینکه طی سال گذشته ۸۰ نفر متقاضی فرزند خواندگی در زرند بودند که ۱۰ نفر صاحب فرزند شدند، اظهارداشت: در ماه مبارک رمضان سال جاری بیش از ۱۰۰ سبد کالا حمایتی در بین نیازمندان این اداره توزیع شد که برای این بسته ها اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیون تومان صرف شده است.

انتهای پیام/