احداث ۱۵ هزار واحد مسکونی پس از زلزله سال ۸۳ در زرند

فرماندار زرند با گرامی‌داشت یاد و خاطره جان باختگان زلزله سال ۸۳، اظهارکرد: خوشبختانه باز سازی خوبی در این شهرستان انجام شده به طوری‌که هم‌اینک بیش از ۱۵ هزار واحد مسکونی در این شهرستان بازسازی شده است و مردم مناطق زلزله زرده شهرستان زرند در منازل مقاوم زندگی می‌کنند.

ZarandZelzeleپس از گذشت ۹ سال از زلزله ویرانگر ۴ اسفند سال ۸۳ زرند، مردم این شهرستان هم‌اکنون با دریافت تسهیلات بلاعوض دولتی در بیش از ۱۵ هزار واحد مسکونی مقاوم و مستحکم با آسودگی خاطر زندگی می‌کنند.

صدای زرند: به گزارش خبرگزاری تسنیم، نه سال از زلزله ویرانگر شهرستان زرند می‌گذرد اما آنچه بعد از زلزله ۴ اسفند سال ۸۳ در روستاهای زلزله زده این شهرستان به چشم می‌خورد، آبادانی و تولد دوباره در این روستاها است.

مردم شهرستان زرند که تا قبل از زلزله در منازلی غیرمقاوم و یا از سنگ و چوب زندگی می‌کردند، اکنون در منازلی مستحکم و مقاوم سرمای زمستان را به گرمی سپری می‌کنند.

جواد مهدوی یکی از ساکنین روستای زرند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، اظهارکرد: در زلزله سال ۸۳ منزل مسکونی‌ام به کلی ویران شد اما خوشبختانه با مساعدت مسئولان هم اکنون در منزلی مقاوم و مستحکم و با خاطری آسوده زندگی می‌کنم.

ساخت خانه‌های محکم با اعتبارات دولتی

زهرا مومنی یکی دیگر از شهروندان نیز گفت: خدا را شکر که هم اکنون در یک خانه امن و محکم زندگی می‌کنیم و با اختصاص وام و همکاری خودمان خانه‌ای محکم ساخته‌ و به راحتی در آن زندگی می‌کنیم.

علی حسینی‌نژاد یکی از روستانشینان شهرستان زرند هم افزود: قبل از زلزله در خانه‌ای خشت و گلی زندگی می‌کردیم که در زلزله سال ۸۳ با خاک یکسان شد اما خوشبختانه در حال حاضر با اعتبارات دولتی و گرفتن وام خانه‌ای محکم و خوب داریم.

اما با این وجود هنوز برخی از مردم این مناطق زلزله‌زده به سبب تحقق نیافتن برخی از وعده‌ها با مشکلاتی نیز مواجه هستند.

وجود تیرهای برق در وسط معابر

حسین جعفر زاده یکی از شهروندان زرندی با اشاره به وجود برخی مشکلات، اظهارکرد: بعد از زلزله خدمات خوبی در این شهرستان انجام شده و بسیاری از واحدهای مسکونی باز سازی شده است، اما هنوز تیرهای برق در وسط معابر قرار دارند و موجب سد معبر شده‌اند.

وی افزود: ضرورت دارد مسئولان نسبت به رفع سد معبر و جلوگیری از حوادث چاره اندیشی کنند.

حمید الهیار زاده یکی دیگر از شهروندان نیز گفت: من خودم مدتی قبل شاهد برخورد موتور سواری با تیر برق بودم و خوشبختانه جان سالم بدر برد.

وی خاطرنشان کرد: باید حتما حوادث مرگبار روی دهد تا مسئولان به فکر جابجائی تیرهای برق باشند.

عدم تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های جدید

رسول مومنی یکی دیگر از شهروندان زرندی هم تصریح کرد: شهرک‌های جدید احداثی بعد از زلزله زیر ساخت‌هایشان تکمیل نشده است و می‌طلبد مسئولان در این‌باره چاره اندیشی کنند.

بازسازی بیش از ۱۵ هزار واحد مسکونی در زرند

فرماندار زرند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با گرامی‌داشت یاد و خاطره جان باختگان زلزله سال ۸۳، اظهارکرد: خوشبختانه باز سازی خوبی در این شهرستان انجام شده به طوری‌که هم‌اینک بیش از ۱۵ هزار واحد مسکونی در این شهرستان بازسازی شده است و مردم مناطق زلزله زرده شهرستان زرند در منازل مقاوم زندگی می‌کنند.

حبیب الله خنجری افزود: از افرادی که در منازل غیر مقاوم زندگی می‌کنند درخواست می‌شود با مراجعه به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زرند از تسهیلات بانکی برای بازسازی و مقاوم سازی منازل خود بهرمند شوند.

نوسازی ۵۹ مدرسه در زرند

فرماندار زرند با تاکید بر اینکه علاوه بر بازسازی واحدهای مسکونی،با هزینه ۳۰ میلیارد تومان ۵۹ مدرسه در این شهرستان بازسازی و نوسازی شده است،خاطرنشان کرد:در حال حاضر حدود شش هزار دانش آموز در فضای امن به تحصیلات خود ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/