سؤال از وزرای کار و صنعت در پی کشته شدن ۳ معدنچی در زرند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از طرح سوال از وزرای کار و صنعت در پی کشته شدن ۳ معدنچی در کرمان خبر داد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از طرح سوال از وزرای کار و صنعت در پی کشته شدن ۳ معدنچی در کرمان خبر داد.

 

سؤال از وزرای کار و صنعت در پی کشته شدن 3 معدنچی در زرند


به گزارش صدای زرند به نقل ازتسنیم ، حسین طلا عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار  ۷۲عارف ، در خصوص حادثه معدن کرمان که متأسفانه منجر به جان باختن ۳ تن از هموطنانمان و جراحت چند کارگر دیگر شد، گفت: از علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دلیل ناکارآمدی بازرسان مربوطه در پیش بینی و پیشگیری این موضوع سؤال کردم.

 

وی ادامه داد: همچنین از  محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت به دلیل عدم بررسی درست صلاحیت بهره برداران معادن و عدم اتخاذ تمهیدات لازم برای حفظ جان کارگران معادن سؤال پرسیدم که امیدوارم با پیگیری و اهتمام بیشتر این دو وزارتخانه و دیگر دستگاه‌های مربوطه شاهد چنین حوادث دل خراشی نباشیم.

 

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: موضوع دیگر این است که خون تمام کارگران در سراسر ایران دارای اهمیت است و خون کارگر تهرانی و شهرستانی هیچ فرقی با هم ندارند.

 

** درخواست از رئیس جمهور در مورد دستور برای پیگیری موضوع

 

طلا تأکید کرد: از این رو از آقای روحانی رئیس جمهور درخواست دارم همانگونه که دستوری را برای بررسی ابعاد حادثه آتش سوزی کارگاه تولیدی در خیابان جمهوری صادر کرد، در این خصوص نیز دستوری را جهت روشن شدن قصور احتمالی افراد و جلوگیری از تکرار مجدد حادثه صادر کند تا با برطرف شدن کمبودها، امنیت قریب به ۸۵هزار کارگرانی که در معدن مشغول به کار هستند، بیش از پیش تأمین شود.

 

اول اسفندماه بر اثر انفجار گاز در معدن زغال‌سنگ چشم‌پودنه‌ منطقه پابدانا شهرستان کوهبنان استان کرمان ۳ کارگر بر اثر انفجار گاز جان خود را از دست دادند که در پی آن فرماندار کوهبنان از دستگیری سه نفر در رابطه با حادثه انفجار این معدن با حکم دادستان خبر داد.