۴۰۰ داوطلب سلامت در زرند فعال هستند

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان زرند گفت: ۴۰۰ داوطلب سلامت به صورت افتخاری در شهرها و روستاهای شهرستان زرند فعال هستند.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان زرند گفت: ۴۰۰ داوطلب سلامت به صورت افتخاری در شهرها و روستاهای شهرستان زرند فعال هستند.

 

13910916000173_PhotoAبه گزارش صدای زرند به نقل از فارس، حسن سعیدی ظهر امروز در همایش تجلیل از داوطلبان سلامت شهرستان زرند در محل تالار فرهنگیان اظهار داشت: طرح داوطلبان سلامت در شهرستان زرند به عنوان شهرستان پایلوت در کشور از سال ۷۲ آغاز شد و مورد استقبال خوب مردم قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه شهرستان زرند از نظر جذب داوطلب سلامت افتخاری در استان کرمان حرف نخست را می‌زند، عنوان کرد: بسیجیان حدود ۹۰ درصد رابطان افتخاری سلامت شهرستان زرند را تشکیل می‌دهند.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان زرند ابراز داشت: هم اکنون ۴۰۰ داوطلب افتخاری در شهرستان زرند فعالیت دارند که از این تعداد ۲۷۰ داوطلب در حوزه شهر و ۱۳۰ داوطلب در حوزه روستا هستند و در مجموع جمعیتی افزون بر ۸۵ هزار نفر را زیر پوشش قرار دارند.

در این نشست سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان زرند گفت: رابطان سلامت در حفظ سلامت مردم نقش بسیار ارزنده‌ای دارند.

سید مصطفی تهامی‌نیا بر حفظ انسجام برنامه رابطان افتخاری سلامت در ایجاد پل ارتباطی بین مرکز بهداشت و خانواده‌ها تاکید کرد.

معاون فرماندار شهرستان زرند نیز در این مراسم ابراز داشت: رابطان بهداشت به صورت بسیجی‌وار بدون هیچ چشمداشتی در ارتقای سطح سلامت جامعه همکاری می‌کنند.

علی پوررنجبر ادامه داد: انتظار داریم، رابطان سلامت علاوه بر یادآوری نکات بهداشتی نگرانی‌های رفتاری و اخلاقی نسل جوان را هم به خانواده‌ها یادآوری کنند.

وی سلامتی را محور توسعه دانست و افزود: رابطان بهداشتی به عنوان سربازان خط مقدم جبهه سلامت مردم هستند و ثواب داوطلبان افتخاری کمتر از ثواب رزمندگان دوران دفاع مقدس نیست.

شاخص‌های بهداشتی بدون کمک داوطلبان سلامت میسر نمی‌شود

کارشناس برنامه جلب مشارکت‌های مردمی در معاونت بهداشتی استان کرمان هم در این مراسم بیان داشت: شبکه رابطان بهداشتی آثار و برکات زیادی را برای ارتقای سطح سلامت شهر داشته است.

ربابه عربپور اظهار امیدواری کرد: با برنامه‌ریزی و افزایش انگیزه در رابطان بهداشتی و تقویت روح تعاون و همبستگی اجتماعی جامعه‌ای سالم و با نشاط داشته باشیم.

همچنین عباس پورشریفی مسئول واحد گسترش مرکز بهداشت شهرستان زرند با بیان اینکه رسیدن به شاخص‌های مطلوب بهداشتی در شهرستان زرند بدون کمک داوطلبان سلامت میسر نمی‌شود، خواستار حساسیت بیشتر رابطان در کمک به رفع بعضی از آسیب‌های اجتماعی شد.

علی ابراهیمی داوطلب متخصص بهداشت شهرستان زرند هم در این مراسم رابط بهداشت بودن را بخشی از زندگی خود دانست و با ارائه تعریفی از داوطلب سلامت بیان کرد: رابط سلامت، فردی است که به صورت افتخاری و داوطلبانه با واحدهای بهداشتی همکاری کرده و با کمک و همیاری خود مردم در حل مشکلات بهداشتی و ارتقای سطح سلامت جامعه تلاش می‌کند.

داوطلبان سلامت در تمام نقاط شهری و روستایی فعال شوند

سید محمد مهدوی یکی از مربیان رابطین افتخاری هم در این آیین ارائه فعال خدمات بهداشتی در مناطق شهری، مشارکت مردم در برنامه‌ریزی و استفاده از همکاری آنها در ارائه مراقبت‌های بهداشتی  را از مهمترین اهداف رابطان بهداشت عنوان کرد.

همچنین زبیده زمانی مسئول برنامه جلب مشارکت‌های مردمی شبکه بهداشت و درمان شهرستان زرند در این مرسم هدف از اجرای برنامه رابطان بهداشت را ارتقای سطح سلامت جامعه شهری و روستایی عنوان کرد و افزود: با جلب داوطلبان جدید و برگزاری دوره‌های آموزشی تمام نقاط شهری و روستایی زیرپوشش برنامه داوطلبان سلامت قرار گیرد.

به گزارش فارس در این آیین از ۱۲۰ نفر از داوطلبان شهری، روستایی و متخصص با اهدا لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام/