غول دارویی آمریکا وارد ایران شد

این شرکت حتی برای جلب اعتماد طرف ایرانی قیمت محصولات خود را در بازار ایران بین ۳۰ تا ۴۰ درصد نیز نسبت به قیمت‌های قبلی کاهش داده است.

رئیس اتحادیه واردکنندگان دارو از ورود یک شرکت بزرگ داروسازی آمریکایی به صنعت داروسازی ایران خبر داد و گفت: قرارداد تولید تحت لیسانس شرکت بزرگ داروسازی MSD آمریکا در ایران امضا شده است.

به گزارش “صدای زرند“، ناصر ریاحی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه شرایط امیدوارکننده‌ای برای بازار و صنعت داروسازی کشور به وجود آمده است، گفت: ایران کشور مستعدی برای سرمایه‌گذاری بوده و این استعداد به ویژه در حوزه صنعت داروسازی نسبت به سایر صنایع بیشتر نیز است. به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود در آینده نزدیک شاهد حضور بسیاری از شرکت‌های بزرگ داروسازی جهان در ایران باشیم.

او با اشاره به تمایل یک شرکت آلمانی برای خرید سهام شرکت سرم‌سازی شیراز و مشارکت در تولید این کارخانه عنوان کرد: شرکت بزرگ داروسازی آمریکایی MSD نیز که جزو بزرگترین شرکتهای داروسازی جهان محسوب می‌شود برای تولید تحت لیسانس در ایران ابراز تمایل کرده و قرارداد مربوط به آن نیز منعقد شده است.

وی افزود: این شرکت حتی برای جلب اعتماد طرف ایرانی قیمت محصولات خود را در بازار ایران بین ۳۰ تا ۴۰ درصد نیز نسبت به قیمت‌های قبلی کاهش داده است.

رئیس اتحادیه واردکنندگان دارو گفت: شرکتهای بزرگ داروسازی نوارتیس و مرک نیز که جزو غول‌های دارویی جهان هستند تولید خود را در ایران آغاز کرده یا قرارداد تولید خود را امضا کرده‌اند. یک شرکت دارویی ژاپنی نیز قرارداد تولید داروهای خود را در ایران امضا کرده است.

ریاحی با اشاره به اینکه تا یک ماه پیش حضور این تعداد غول‌های داروسازی جهان در ایران بیشتر به شایعه شبیه بود، عنوان کرد: تا جایی که من اطلاع دارم شرکت MSD نخستین شرکت داروسازی آمریکایی است که بعد از پیروزی انقلاب وارد کشور شده است.

رئیس اتحادیه واردکنندگان دارو گفت: شرکت آمریکایی انواع و اقسام دارو اعم از واکسن و داروهای خاص را در ایران تولید می‌کند.

به گزارش ایسنا، شرکت Merck Sharp & Dohme آمریکا یکی از بزرگترین شرکتهای دارویی جهان محسوب می‌شود که دفتر مرکزی آن نیز در حال حاضر در نیوجرسی آمریکا قرار دارد. این شرکت در سال ۱۸۹۱ به عنوان یکی از واحدهای زیرمجموعه شرکت مرک آلمان تاسیس شد.

دولت آمریکا در جریان جنگ جهانی اول (۱۹۱۷) این شرکت را به تصرف خود درآورد و به این ترتیب از آن زمان به بعد شرکت MSD به صورت یک شرکت آمریکایی مستقل به فعالیت خود ادامه داد. این شرکت در حال حاضر براساس آمارهای منتشر شده یکی از هفت شرکت بزرگ داروسازی در جهان از نظر ارزش بازار و درآمد محسوب می‌شود.

مجموع درآمد این شرکت داروسازی در سال ۲۰۱۱ میلادی بالغ بر ۴۸ میلیارد دلار بوده است. در همان سال این شرکت معادل ۸۶ هزار نفر نیروی کار در سراسر جهان داشته است.