ذائقه زائران امام رضا (ع) و نان زرندی/

پخت نان زرندی در مشهد توسط کاروان بانوان زرندی(+تصاویر)

در آستانه میلاد با سعادت امام رضا (ع) دو کاروان از شهر زرند و شهر خانوک برای پخت نان صلواتی برای زائران امام رضا (ع) از زرند عازم مشهد مقدس شدند.

در آستانه میلاد با سعادت امام رضا (ع) دو کاروان از شهر زرند و شهر خانوک برای پخت نان صلواتی برای زائران امام رضا (ع) از زرند عازم مشهد مقدس شدند.

“صدیقه موذن زاده” مسئول کاروان زرند در گفتگو با خبرنگار صدای زرند، اظهارداشت: ۸۸ بانو زرندی در قالب دو گروه از شهرهای زرند و خانوک از ۲۰ تیرماه در شهر مشهد شروع به پخت نان برای زائران امام رضا (ع) کرده اند.

وی با اعلام اینکه این دو گروه نانوا روزانه ۴ هزار قرص نان پخت می کنند، گفت: این نانوا ها به مدت ۱۰ روز در حسینیه کرمانی های مشهد نان پخت می کنند.

موذن زاده هدف این کاروان ها را ابراز عشق به علی بن موسی الرضا (ع) دانست و افزود: نان های پخت شده توسط خادمین حرم امام رضا (ع) در حرم امام رضا (ع)، بوستان های شهر مشهد، عوارضی های ورودی مشهد و… توزیع می شود.

به گزارش صدای زرند، این کار پسندیده و نیک اکنون بیش از ۵ سال است که توسط بانوان زرندی در مشهد مقدس انجام می شود.

همچنین این بانوان زرندی در روز نیمه شعبان، تولد امام زمان (عج)، به مدت ۱۰ روز در جمکران و در ایام محرم نیز در ۱۰ روز اول در شهر زرند برای مراسمات حسینیه سپاه زرند، و در ایام منتهی به اربعین در کربلا برای زائرین آقا امام حسین (ع) پخت نان دارند.

 

POKHT NAN MASHHAD 1

POKHT NAN MASHHAD 2

POKHT NAN MASHHAD 3

POKHT NAN MASHHAD 4

POKHT NAN MASHHAD 5

POKHT NAN MASHHAD 6

POKHT NAN MASHHAD 7

POKHT NAN MASHHAD 8

 

انتهای پیام/

گزارش: احمدرضا ملکی