۹۸۷ نفر معلول ضایعه نخاعی در استان کرمان وجود دارد

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه افراد ضایعه نخاعی به وسایل بهداشتی نیاز دارند گفت: ۹۸۷ نفر ضایعه نخاعی در سطح استان داریم که در ماه فقط حدود ۴۴۴ میلیون برای تهیه وسایل بهداشتی آنها نیاز است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه افراد ضایعه نخاعی به وسایل بهداشتی نیاز دارند گفت: ۹۸۷ نفر ضایعه نخاعی در سطح استان داریم که در ماه فقط حدود ۴۴۴ میلیون برای تهیه وسایل بهداشتی آنها نیاز است.

به گزارش صدای زرند، “عباس صادق‌زاده” صبح امروز در جلسه کارکنان اداره کل بهزیستی استان کرمان با استاندار کرمان به‌مناسبت روز بهزیستی اظهار داشت: آخرین اقدامی که سازمان مدیریت مستند اعلام کرده بحث حقوق و مزایای کارکنان است.

وی با بیان اینکه کار در بهزیستی کار بسیار سختی است گفت: بعضی از مواردی که ما از دور خبرش را می‌شنویم همکاران ما در بهزیستی این آسیب‌های اجتماعی را از نزدیک لمس می‌کنند و با آن درگیر هستند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه کارکنان بهزیستی حقوق و مزایای بسیار کمی دارند در حالی که حوزه فعالیت بهزیستی بسیار گسترده و سخت است افزود: تمام درد و رنج جامعه به سمت بهزیستی سوق داده می‌شود.

وی با بیان اینکه تصادفات جاده‌ای معلولیت‌هایی را برای مردم ایجاد می‌کند و این آسیب به سمت بهزیستی می‌آید گفت: این افراد از بهزیستی خدمات می‌گیرند.

صادق‌زاده با اشاره به اینکه افراد ضایعه نخاعی به وسایل بهداشتی نیاز دارند عنوان کرد: ۹۸۷ نفر ضایعه نخاعی در سطح استان داریم که در ماه فقط حدود ۴۴۴ میلیون برای تهیه وسایل بهداشتی آنها نیاز است.

وی با بیان اینکه جامعه هدف بهزیستی سه دهک پایین جامعه است و نیاز است در تقسیم اعتبارات بیشتر دیده شود گفت: کشور به سمت سالمندی پیش می‌رود و درصد سالمندی در استان کرمان حدود ۸.۰۸ درصد است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه باید از الآن شرایط جامعه را برای پذیرش سالمندان در استان کرمان فراهم کرد افزود: ۹۵ درصد فعالیتهای بهزیستی توسط بخش غیردولتی در استان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های اجتماعی توجیه اقتصادی ندارد و بیشتر هزینه است تصریح کرد: نیاز داریم به موسسات خیریه و شرکت‌های همکار بهزیستی در بخش‌های مختلف کمک و همکاری شود.

صادق‌زاده با اشاره به اینکه در استان کرمان سالانه ۵۷ هزار نفر معلول به جمعیت استان اضافه می‌شود گفت: مشاوره ژنتیک در کرمان انجام می‌شود و ایده آن از استان کرمان بود که امروز به تصویب مجلس رسیده است.

وی با بیان اینکه ایجاد کمپ ماده ۱۶ در استان کرمان برای درمان اعتیاد به‌ویژه کمپ ماده ۱۶ برای زنان نیاز است افزود: در شهرستان‌های بم، سیرجان، رفسنجان و زرند متقاضی راه‌اندازی کمپ وجود دارد و باید به آنها مجوز داده شود.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم *** انتشار دهنده : میثم رضازاده