با دستور ویژه رئیس کل دادگستری استان کرمان؛

طرح تحول کلی قوه قضائیه به تمامی حوزه های قضائی کرمان ابلاغ شد

با دستور ویژه رئیس کل دادگستری استان کرمان برنامه عملیاتی اجرای طرح تحول کلی قوه قضاییه در دادگستری استان کرمان با استفاده از ابزارهای قانونی موجود آغاز شد.

با دستور ویژه رئیس کل دادگستری استان کرمان برنامه عملیاتی اجرای طرح تحول کلی قوه قضاییه در دادگستری استان کرمان با استفاده از ابزارهای قانونی موجود آغاز شد.

به گزارش صدای زرند، پس از ابلاغ طرح تحول کلی در قوه قضائیه از سوی ریاست قوه قضائیه بلافاصله نشست مشترک روساء و دادستان های سراسر استان کرمان با حضور رئیس کل دادگستری و معاونانش در کرمان برگزار و راجع به عملیاتی کردن بخش هایی از این سند که در حال حاضر قابلیت اجرایی دارد بحث و تبادل نظر شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در این نشست موضوع کاهش ورودی و مانده پرونده ها را یکی از مهمترین برنامه های سند تحول دانست و گفت: حجم فزاینده پرونده ها (ورودی-مانده)، ضعف در رسیدگی ها قضائی و وجود فساد و تخلفات اداری از جمله چالش هایی است که در این جلسه به بحث و تبادل گذاشته و از نظرات، دیدگاه ها و راهکارهای مسئولان قضائی استان استفاده شد.

وی اعلام کرد: به منظور افزایش سرمایه های اجتماعی، رضایتمندی عمومی و اعتماد مردم به قوه قضائیه تدابیری اندیشیده شد تا شاخص های تحولی مد نظر تحقق یابد.

رئیس کل دادگستری کرمان اعلام کرد: طرح هر مسجد یک هیئت حل اختلاف در جهت ترویج فرهنگ صلح و سازش و کاهش ورودی پرونده ها در سیستم قضائی، به همت بسیج حقوقدانان و ائمه جماعات در کنار طرح هر مسجد یک حقوقدان برگزار خواهد شد.

نماینده عالی دستگاه قضائی در استان کرمان گفت: مدیران قضائی استان کرمان باید در چارچوب برنامه های تحولی به گونه ای عمل کنند که تغییرات در دستگاه قضائی برای مردم ملموس و محسوس باشند.

موحد با بیان اینکه کارهای گسترده ای برای تدوین برنامه تحولی قوه قضائیه انجام شده است، افزود: در این برنامه تحولی آسیب ها، مشکلات و چالش های پیش روی قوه قضائیه در ۱۳ مورد اصلی و شش ابر چالش شناسایی شده اند که امیدواریم با اجرایی شدن این برنامه تحولی بسیاری از این مشکلات به حداقل برسد.

رئیس شورای قضائی استان کرمان تصریح کرد: مسئولان قضائی می توانند با برنامه محوری و صرف کمترین هزینه گام های بزرگی در جهت ارتقای قوه قضائیه بردارند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در خصوص ارزیابی عملکرد حوزه های قضائی در سه ماهه ابتدای سال جاری گفت: تمامی حوزه های قضائی استان در هفت گروه مورد ارزیابی قرار گرفتند که در نهایت در دسته های مختلف دادگستری شهرستان های سیرجان، زرند، رودبار جنوب، راور و دادگاه عمومی شهرستان رابر و جازموریان و همچنین دادگاه تجدیدنظر و کیفری (یک) کرمان حائز رتبه اول در استان کرمان شده اند.

انتهای پیام/

منبع : مهر *** انتشار دهنده : میثم رضازاده