از بدسرپرستی تا معضل کارتن خوابی در زرند

رئیس اداره بهزیستی زرند بدسرپرستی را بیشترین دلیل مراجعه به اورژانس اجتماعی این اداره اعلام کرد و بیان داشت: در زرند معضل کارتن خوابی نیز داریم که باید فکری برای راه اندازی یک سرپناه شبانه کنیم تا این کارتن خواب ها شب ها را در آنجا سپری کنند.

رئیس اداره بهزیستی زرند بدسرپرستی را بیشترین دلیل مراجعه به اورژانس اجتماعی این اداره اعلام کرد و بیان داشت: در زرند معضل کارتن خوابی نیز داریم که باید فکری برای راه اندازی یک سرپناه شبانه کنیم تا این کارتن خواب ها شب ها را در آنجا سپری کنند.

دکتر “محمد ابراهیمی”  در گفتگو با خبرنگار صدای زرند، با بیان اینکه در شهرستان زرند ۳ هزار و ۷۹۳ نفر تحت پوشش اداره بهزیستی می باشند، اظهارداشت: ۸۵.۴۷ درصد از جامعه هدف اداره بهزیستی شهرستان را معلولین و ۱۴.۵۲ درصد این آمار را نیز زنان و بچه های بی سرپرست تشکیل می دهند.

وی با اعلام اینکه ۱۰۵ نفر از خدمات دانشجویی در حوزه توانبخشی و اجتماعی و هزار و ۱۱۷ نفر از خدمات بیمه ای این اداره بهره می برند، گفت: در سال گذشته اورژانس اجتماعی اداره بهزیستی زرند به هزار و ۳۴۸ نفر خدمات رسانی کرده است و امسال نیز تاکنون به ۵۱۱ نفر خدمات رسانی داشته است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان زرند افزود: بدسرپرستی، فقر، اعتیاد، کودک آزاری و سایر آسیب ها به ترتیب بیشترین مراجعات در زمینه اورژانس اجتماعی را طی یک سال گذشته داشته است.

وی تصریح کرد: از ۹ هزار و ۷۰۰ نفر کودک سنین ۳ تا ۶ سال زرند، ۵ هزار و ۸۲۸ نفر آن ها در طرح تنبلی چشم مورد معاینه قرار گرفته اند.

ابراهیمی تأکید کرد: ۵ مرکز درمان اعتیاد در زرند فعال می باشند و در سال گذشته به ۷۵۴ نفر خدمت رسانی کرده اند و همچنین مرکز دی آی سی این اداره برای کاهش آسیب های اجتماعی ماهیانه به ۸۰۰ نفر خدمت ارائه می دهد.

وی با اشاره به اینکه در زرند معضل کارتن خوابی وجود دارد و باید فکری برای راه اندازی مرکز سرپناه شبانه کرد تا این کارتن خواب ها شب ها را در آنجا سپری کنند، ابرازداشت: ۵ دفتر مشاوره از سال ۹۷ تاکنون در زمینه مشاوره های زندگی خانواده، مهارت های پیش از ازدواج، فرزند پروی و بلوغ و نوجوانی فعالیت می کنند و به هزار و ۳۰۰ نفر مشاوره داده اند.

رئیس اداره بهزیستی زرند با اشاره به اینکه ۲۸ مهدکودک در حال حاضر در سطح این شهرستان فعال می باشند، بیان داشت: بحث آموزش کودکان برای ما اهمیت و جایگاه بسیار بالایی دارد و تا دو سال آینده تعداد و ظرفیت مهدکودک های زرند ۱۰۰ درصد افزایش پیدا میکند.

وی با اعلام اینکه در یک سال گذشته ۹۶ نفر از تسهیلات اشتغالزایی این اداره بهره برده اند، بیان کرد: ۱۲ نفر از خانواده های دارای دو معلول نیز از کمک هزینه ۸ میلیونی ساخت مسکن برخورد دار شده اند.

ابراهیمی با اعلام اینکه در سال گذشته ۲ پایگاه اجتماعی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی در شهرهای ریحانشهر و یزدانشهر راه اندازی شد، تصریح کرد: ۴۱۹ نفر کودک زرندی از هزینه های غذای گرم مهدکودک های روستایی و ۱۲۰ نفر کودک از کمک هزینه شهریه بهره بردند.

 

IMG 1544

IMG 1545

IMG 1553

 

انتهای پیام/