زایمان فرآیندی پیچیده و طاقت‌فرسا است و صرف‌نظر از طبیعی یا سزارین بودن آن فشار زیادی را به مادر وارد می‌کند.

صدای زرند: به همین علت این روز‌ها پزشکان بر بازتوانی پس از زایمان تاکید فراوان دارند تا خانم باردار پس از وضع حمل هرچه زودتر بتواند به وضعیت طبیعی خود بازگردد. در این بین نقش ورزش در رسیدن به این امر مهم بسیار حیاتی است.

 حرکت اول:

 پس از درازکشیدن روی زمین، زیر پاها را با دو دست گرفته و سعی کنید پاها را به هم نزدیک کنید. این حرکت ساده را 30 مرتبه در 3 مرحله با فاصله یک دقیقه انجام دهید.

حرکت دوم:

 این حرکت هم شباهت بسیاری به حرکت قبلی دارد با این تفاوت که در این حرکت عضلات نزدیک کننده و دورکننده لگن تقویت می‌شوند. نقش این عضلات حفظ قوام رحم در دوران سالمندی است که فرد در این دوران دچار افتادگی رحم نشود.این حرکت را مطابق شکل به صورت زیگزاگی برای هر دو پا انجام دهید. 15 مرتبه در 3 مرحله بافاصله یک دقیقه برای این حرکت کافی است.

حرکت سوم:

 پس از گرم شدن عضلات لگن سراغ مشکل‌ترین بخش این جلسه می‌رویم که می‌بایست به دقت، مطابق شکل این حرکت را انجام دهید. برای انجام این حرکت ابتدا روی زمین به پهلو دراز بکشید و یک بار پای راست را بالا بکشید و پس از کامل کردن 15 تایی حرکت، آن را برای پای چپ اجرا کنید. همان‌طور که گفته شد این حرکت را 15‌‌مرتبه و در 3 مرحله با فاصله یک دقیقه یک بار برای پای چپ و یک بار برای پای راست انجام دهید.

5555

منبع: تبیان