امام جمعه زرند تاکید کرد:

نفی غدیر بزرگترین ظلم به اسلام و انسانیت بود

آیین عبادی سیاسی نماز جمعه ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ زرند در مصلی پیامبر اعظم (ص) این شهر برگزار شد که امام جمعه زرند در خطبه‌های آن با بیان اهمیت عید غدیر این عید را مهمترین عید دانست و بیان داشت: نفی حادثه غدیر خم بزرگترین ظلم به اسلام و انسانیت بود.

آیین عبادی سیاسی نماز جمعه ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ زرند در مصلی پیامبر اعظم (ص) این شهر برگزار شد که امام جمعه زرند در خطبه‌های آن با بیان اهمیت عید غدیر این عید را مهمترین عید دانست و بیان داشت: نفی حادثه غدیر خم بزرگترین ظلم به اسلام و انسانیت بود.

به گزارش صدای زرند، حجت الاسلام والمسلمین “علی ابراهیمی” عظمت عید غدیر را به اندازه تمام اسلام دانست و بیان داشت: آنان که با ایجاد صحیفه و واقعه سقیفه، امامت حضرت علی (ع) و حادثه غدیر را نفی کردند، مردم را از علم علی، از حِلم علی، از عدالت علی، از سیاست علی، از محبت علی و از عشق علی محروم کردند.

وی بیان داشت: اگر بخواهیم یک واجب را هم سنگ و هم تراز نبوت پیامبر (ص) قرار دهیم چیزی به غیر از امامت و ولایت امام علی (ع) و معصومین (ع) و در عصر غیبت ولایت فقیه نمی‌تواند جای آن را بگیرد.

امام جمعه زرند رساندن مسئله امامت به مردم را یکی از وظایف مهم و الهی پیامبر اعلام کردد و تاکید کرد: اگر مسئله امامت از سوی پیامبر به مسلمانان نمی‌رسید تبلیغ دین خدا توسط حضرت محمد (ص) کامل انجام نشده بود.

وی افزود: وقتی مسئله امامت و ولایت اینقدر مهم است، آن روزی که این اتفاق صورت گرفته هم مهم است، بنابراین عید غدیر یک روز ممتاز است و از همه روزها ارزشش بالاتر است.

نماینده ولی فقیه در شهرستان زرند با تشریح حادثه غدیر در حجه‌الوداع، بیان داشت: امامت حضرت امیرالمومنین (ع) پیش از غدیر و در اولین روزهای اسلام هم توسط پیامبر (ص) اعلام شده بود ولی در روز عید غدیر ۱۲ پیشوای الهی از سوی پیامبر (ص) معرفی شدند و از مردم در این روز و در غدیر خم در این رابطه پیمان گرفته شد، که این موضوع اهمیت عید غدیر را نشان می دهد، وگرنه موضوع امامت حضرت علی (ع) پیش از آن نیز مطرح شده بود.

وی با بیان اینکه حضرت محمد (ص) در روز عید غدیر از کِثرت منافقین می ترسیدند، اظهارداشت: سخنرانی حضرت پیامبر (ص) در غدیر خم حدود ۲ ساعت طول کشید و ایشان بعد از بیان فضائل امام علی (ع) با گرفتن دست ایشان و بلند کردن وی فرمودند “این علی بعد از من امام و پیشوای شما مسلمین است” و بعد از علی از فضائل امام حسن (ع)، امام حسین (ع) و تا حضرت مهدی (عج) همه معصومین را بیان کردند.

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره برنامه‌های شهرستان زرند در روز عید غدیر، اظهارداشت: قرار است در این روز یک جشن باشکوه در مصلی زرند برگزار شود و از ۴۰۰۰ نفر با چلوگوشت زرندی پذیرایی شود.

وی ادامه داد: تمام هزینه‌های این مراسم به صورت مردمی تامین شده است که امیدواریم با مشارکت بیشتر مردم در این جشن، اطعام روز عید غدیر به ۶۰۰۰ نفر برسد.

خطیب جمعه زرند با اشاره به حضور نیروهای جهادی و همچنین گروههای یمنی در هفته گذشته در محضر حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، اظهارداشت: یمنی‌ها بعد از حضور در ایران، ولایت و رهبری مقام معظم رهبری را در امتداد ولایت و امامت و رهبری پیامبر (ص) و امیرالمومنین (ع) دانستند؛ ما باید بدانیم که ولایت فقیه یک امر زمینی نیست بلکه یک دستور از سوی خدا است.

 

انتهای پیام/

 

تهیه و انتشار خبر: جواد زمانی