وضعیت مدارس زرند و کوهبنان در آستانه سال تحصیلی جدید

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت: گرچه مدارس کپری در حوزه انتخابیه زرند و کوهبنان نداریم ولی خیلی کار داریم تا نیاز فضاهای آموزشی از نظر ایمنی به‌خصوص در دو شهرستان زلزله خیز زرند و کوهبنان تامین شود.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت: گرچه مدارس کپری در حوزه انتخابیه زرند و کوهبنان نداریم ولی خیلی کار داریم تا نیاز فضاهای آموزشی از نظر ایمنی به‌خصوص در دو شهرستان زلزله خیز زرند و کوهبنان تامین شود.

به گزارش صدای زرند، دکتر “حسین امیری‌خامکانی” در خصوص وضعیت مدارس شهرستان‌های زرند و کوهبنان گفت: در شمال استان از جمله در شهرستان‌های زرند و کوهبنان معمولا ساختمان‌ و یا مدرسه کپری وجود ندارد.

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان با تاکید برآنکه مدارس شمال استان همراه با جنوب استان نیاز به بازسازی و نوسازی دارند، تصریح کرد: بازسازی و مقاوم‌سازی فضاهای موجود و نیز استانداردسازی تجهیزات به‌خصوص لوازم گرمایشی در مدارس استان کرمان امری الزامی است که باید به این موضوع نگاه ویژه ای داشت.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در خانه ملت از سرانه آموزشی در شهرستان زرند سخن به میان آورد و اظهار کرد: در شهرستان زرند تقریبا ۲۵ هزار دانش‌آموز مشغول به تحصیل هستند که از ۲۲۷ ساختمان با حدود یک هزار و ۱۰۰ کلاس و اتاق برای تحصیل استفاده می‌کنند که کل فضاهای آموزشی، پرورشی، خوابگاهی و ورزشی این شهرستان است.

وی افزود: بیش از ۵۰  یا ۶۰ درصد این فضاها نیاز به مقاوم‌سازی یا بازسازی دارند، البته در زلزله سال ۸۳ شهرستان زرند تعدادی از این مدارس بازسازی و نوسازی شد ضمن آنکه تعدادی نیز در طرح مصوب مجلس تحت عنوان نوسازی یا بازسازی مدارس زلزله خیز؛ نوسازی شدند اما نیاز به برنامه بیشتری برای این موضوع حداقل در شهرستان زرند و کوهبنان داریم.

امیری‌خامکانی با اشاره به پروژه‌های در دست اجرا در این حوزه و با انتقاد از کندی عملیات اجرای این پروژه‌ها گفت: ۱۰ یا ۱۵ پروژه در حال اجرا ناتمام در این دو شهرستان وجود دارد که باید مسئولین آموزش و پرورش به همراه اداره نوسازی مدارس در این راستا برنامه ریزی عملیاتی و جدی تری را داشته باشند تا این پروژه ها زودتر به مرحله بهره برداری برسند.

وی از سرانه آموزشی شهرستان کوهبنان سخن گفت و اظهار کرد: در شهرستان کوهبنان نیز حدود ۴ هزار و ۱۰۰ دانش‌آموز داریم که کلا این دانش‌آموزان در حدود ۷۷ ساختمان با حدود ۴۰۰ کلاس مشغول به تحصیل می باشند که حدود ۲۵۰ تا از این کلاس‌ها آموزشی هستند و در کل حدود ۶۰ درصد این فضاها مستحکم و مابقی یا باید بازسازی یا مقاوم سازی شوند.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: گرچه مدارس کپری در حوزه انتخابیه زرند و کوهبنان نداریم ولی خیلی کار داریم تا نیاز فضاهای آموزشی این منطقه را از نظر ایمنی تامین کنیم.

انتهای پیام/

منبع : ایسنا *** انتشار دهنده : میثم رضازاده