فعالیت 64 سمن جوانان در زرند:

دادستان زرند: سمن ها در مسائل اجتماعی، سیاسی و اقتصادی ورود کنند

دادستان زرند از فعال بودن بیش از ۶۴ سمن و سازمان مردم نهاد در شهرستان زرند خبر داد و بر لزوم ورود این سمن ها در مباحث مختلف اجتماعی، سیاسی و اقتصادی تاکید کرد.

دادستان زرند از فعال بودن بیش از ۶۴ سمن و سازمان مردم نهاد در شهرستان زرند خبر داد و بر لزوم ورود این سمن ها در مباحث مختلف اجتماعی، سیاسی و اقتصادی تاکید کرد.

“سیدمهدی قویدل” در گفتگو با خبرنگار صدای زرند، بیان داشت: مهمترین سرمایه هر نظام سرمایه اجتماعی آن است و مهم ترین سرمایه اجتماعی هر نظام جوانان می باشند.

وی اظهارداشت: قطعاََ و یقیناََ هیچ پیشرفت، توسعه و رشدی بدون حضور جوانان و بدون حضور و بدون توجه به این منابع انسانی نمی تواند محقق شود.

وی افزود: هر کشور و حاکمیت که به موضوع جوانان توجه ویژه و خاص داشته است پیشرفت کرده است و این جوانان و نیروهای انسانی هستند که می توانند با کمترین هزینه بیشترین بازخورد و محصول پیشرفت را برای کشور به ارمغان آورند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند با اعلام اینکه سازمان های مردم نهاد (NGO) و سمن ها معمولا از جوانان دلسوز، تحصیل کرده و نخبه جامعه تشکیل شده است، گفت: در شهرستان زرند در دستگاه قضایی قرار بر این شده است که با کمک این سازمان های مردم نهاد در بحث کاهش آسیب های اجتماعی و کاهش جرائم کار کرده و گام موثری را برداریم.

وی با اشاره به اینکه شعار ما این است که مشارکت های اجتماع محور باید با حضور NGOها و سمن ها باشد، تصریح کرد: ما در زرند در بسیاری از جلسات جای سمن ها را خالی دیدیم و گلایه مند این موضوع شدیم و حتی گفته ایم این سمن هایی که مجوز گرفتند باید بیایند و پای کار باشند و اگر تسهیلات، مزایای حقوقی و یارانه ای گرفتند و کار نکردند، مسئولین ذیربط باید بررسی کنند که چرا کار نکرده اند و اگر فعال می باشند باید حمایت شوند تا بیشتر کار کنند.

قویدل ادامه داد: لیست سازمان های مردم نهاد شهرستان را از اداره ورزش و جوانان گرفته ایم و با اعلامی که کرده اند بیش از ۶۴ انجمن و سمن در شهرستان زرند داریم که رقم بالایی است و اگر این سمن ها بیایند و مشارکت کنند قطعاً می توانیم نتایج خوبی در سطح شهرستان در ابعاد مختلف در کاهش جرائم، کاهش آسیب های اجتماعی، آگاه سازی، فرهنگ سازی، اطلاع رسانی های به موقع، رشد و بالندگی، امید و پویایی، مسائل اقتصادی و مسائل سیاسی را بگیریم و می توانیم گام های خوبی را برداریم.

انتهای پیام/