نماینده ی مردم کرمان و راور: سفره های آب زیر زمینی کرمان پایین رفته است

نماینده ی مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با هشدار جدی نسبت به کمبود آب در استان کرمان گفت: اگر برای انتقال آب به استان چاره اساسی اندیشیده نشود در آینده برخی شهرستان های استان مانند زرند، کرمان و بم دچار بی آبی می شوند. دکتر «محمدمهدی زاهدی» در گفت وگو با خبرنگار […]

نماینده ی مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با هشدار جدی نسبت به کمبود آب در استان کرمان گفت: اگر برای انتقال آب به استان چاره اساسی اندیشیده نشود در آینده برخی شهرستان های استان مانند زرند، کرمان و بم دچار بی آبی می شوند.

صدای زرند

نماینده ی مردم کرمان و راور: سفره های آب زیر زمینی کرمان پایین رفته است

صدای زرنددکتر «محمدمهدی زاهدی» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ی کویر، با اشاره به نشست مسوولان استان، اعضای مجمع نمایندگان با وزیر نیرو اظهار کرد: سفره های آب زیرزمینی کرمان پایین رفته است و دولت باید در این زمینه کمک کند و شخص وزیر نیرو هم در این بخش نظر مساعد داشت.

وی با اشاره به پیشنهاد راهکارهای مختلف برای انتقال آب به استان کرمان اظهار کرد: برای تامین آب راهکارهای مختلف از جمله انتقال آب از بهشت آباد به شهر کرمان، انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به استان و سد صفای رابر به کرمان بررسی و مقرر شد هر چه زودتر تمهیدات لازم در این باره اندیشیده شود.

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان با اشاره به اجرای طرح فاضلاب شهر کرمان و اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومانی این طرح گفت: این طرح از ۱۶ سال پیش آغاز شده و ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اگر این روند پیش رود بهره برداری از این طرح ۱۰۰ سال طول می کشد این در حالی است که امسال فقط هفت میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شده است.

زاهدی، وضعیت نیروگاه های استان کرمان، توسعه ی صنعت فولاد استان در چهار سال آینده، وجود ۲۵ هزار متقاضی امتیاز برق در استان، نیروگاه ۱۰۰۰ مگاواتی شهرستان کهنوج، کمک مالی به برق شمال و جنوب استان، خطوط انتقال آب آشامیدنی را از دیگر مباحث مطرح شده با وزیر نیرو دانست.