تاکید فراکسیون توسعه صادرات نفتی بر تقویت تولید

دکتر امیری: پایه‌های اقتصاد مقاومتی تولید است و قطعا یکی از راهکاری صادرات، مقوله تولید می‌باشد و ما اگر بتوانیم بازار مصرف کالاها را در منطقه یعنی در داخل و خارج از کشور تقویت کنیم تولید رونق خواهد یافت و به تبع آن اشتغال هم همین طور و در نتیجه زندگی مردم متحول خواهد شد.

صدای زرندرئیس فراکسیون توسعه صادرات نفتی بر تقویت تولید به منظور صادرات و نهایتا تحقق اقتصاد مقاومتی تاکید کرد.

به گزارش “صدای زرند“، دکتر حسین امیری‌خانمکانی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در رابطه با برنامه‌های فراکسیون توسعه صادرات نفتی برای تحقق بخشیدن به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گفت: در بخشی از سیاست‌هایی که توسط رهبری ابلاغ شده به بحث صادرات نیز تاکید شده است.

وی با بیان اینکه یکی از پایه‌های اقتصاد مقاومتی تولید است خاطر نشان کرد: قطعا یکی از راهکاری صادرات، مقوله تولید می‌باشد و ما اگر بتوانیم بازار مصرف کالاها را در منطقه یعنی در داخل و خارج از کشور تقویت کنیم تولید رونق خواهد یافت و به تبع آن اشتغال هم همین طور و در نتیجه زندگی مردم متحول خواهد شد.

دکتر امیری‌ با بیان اینکه در نظر داریم در جلسات فراکسیون توسعه صادرات نفتی، مشکلات صادرات را استخراج کرده و به مسئولان منتقل کنیم، گفت: پیش از این در جلسه کمیسیون انرژی نیز درخواست کردم که ابتدا مرکز پژوهش‌های مجلس و یا کارگروهی مشخص شوند و ظرفیت‌های قانونی موجود را شناسایی کنند که چه ظرفیت‌های قانونی در اختیار داریم تا با استفاده از آن در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی عمل کنیم و اگر خلا قانونی‌ هم وجود دارد قانون وضع کنیم.

رئیس فراکسیون توسعه صادرات نفتی مجلس با اشاره به جلسه سران قوا با مقام معظم رهبری گفت: در این جلسه نیز رهبری تاکید کردند که مقررات اضافی برداشته شود و قوانین دست و پا گیر حذف گردد و ما هم قطعا باید این کار را انجام دهیم زیرا واقعا در بعضی جاها قوانین وجود دارد که دست و پا گیر هستند.

وی تاکید کرد: البته در مواردی که نیاز به تقویت قوانین است باید در این مسیر حرکت کرده تا فضای کسب و کار روان شود.

نماینده مردم زرندو کوهبنان در مجلس ادامه داد: یکی از مشکلات اقتصادی کشور و بلاخص تولید فضای کسب و کار است و متاسفانه زمانی که فردی می خواهد کاری را انجام دهد تا اندازه‌ای در ادارات و بانک‌ها معطل می‌شود که نهایتا کار را رها می‌کند.

امیری‌خانمکانی با تاکید بر اینکه باید ابتدا ظرفیت‌های قانونی بررسی شوند، ‌گفت: اگر خلا‌ئی‌ هم وجود دارد باید آنها را شناسایی کنیم و اگر قوانین دست و پا گیر هستند نسبت به اصلاح آن اقدام کنیم بنابراین در فراکسیون موضوع صادرات و انرژی را در این زمینه پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/