حذف فیلم ضداسلامی از یوتیوب با حکم دادگاه آمریکا

یک دادگاه سراسری آمریکا با صدور حکمی دستور حذف فیلم موهون علیه اسلام با عنوان “بی گناهی مسلمانان” را در سایت یوتیوپ صادر کرد. یوتیوپ نیز پس از دریافت حکم این دادگاه، این فیلم را از سایت خود حذف کرد.

YutubeGoogleیوتیوب قبل از این در برابر درخواست های مختلف برای حذف فیلم، مقاومت کرده بود زیرا معتقد بود فیلم مغایرتی با قوانین آمریکا ندارد.


صدای زرند: به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک دادگاه سراسری آمریکا با صدور حکمی دستور حذف فیلم موهون علیه اسلام با عنوان “بی گناهی مسلمانان” را در سایت یوتیوپ صادر کرد. یوتیوپ نیز پس از دریافت حکم این دادگاه، این فیلم را از سایت خود حذف کرد.

این حکم دادگاه تجدیدنظر در منطقه ششم قضایی آمریکا و به درخواست شکایت خانم “سیندی لی گارسیا” بازیگر این فیلم صادر شد.

او گفته است که تهیه کنندگان فیلم، وی را فریب داده اند زیرا سناریوی فیلم را برخلاف توافق تغییر دادند تا فیلم ضداسلامی شود. آنها همچنین بدون اطلاع و هماهنگی، برای وی در این فیلم نقشی ضداسلامی تعریف کرده بودند. این نقش قبل از این در سناریوی اولیه فیلم وجود نداشت.

یوتیوب قبل از این در برابر درخواست های مختلف برای حذف فیلم، مقاومت کرده بود زیرا معتقد بود فیلم مغایرتی با قوانین آمریکا ندارد.

یوتیوب تاکنون ضمن پافشاری بر این مسئله که محتوای فیلم با معیارها و موازین قانونی مغایر نیست از حذف فیلم خودداری می کرد.

یوتیوب که در مالکیت گوگل قرار دارد اضافه کرد: تنها ارسال کننده فیلم، حق دارد فیلم منتشر شده در سایت را حذف کند.

این سایت همچنین تاکید می کرد گارسیا بازیگر این فیلم هم حقی برای حذف این فیلم از یوتیوب ندارد.

به دنبال این موضع مدیران یوتیوب، گارسیا با ارائه شکایتی به دادگاه خواستار صدور حکم قضایی برای حذف فیلم شد. او مدعی است تهیه کننده فیلم یعنی “نقولا باسیلی نقولا” سناریویی داده بود که هیچ اشاره ای به مسلمانان و پیامبر اسلام نداشت.

انتشار این فیلم در یوتیوپ باعث موجی از خشم در میان مردم کشورهای اسلامی و اعتراضات گسترده خشونت آمیز و خونین تبدیل شد. در این اعتراضات دهها نفر کشته شدند.

در شهر بنغازی دومین شهر مهم لیبی، اعتراضات به فیلم به حمله مسلحانه به ساختمان کنسولگری آمریکا کشیده شد. در این حمله مهاجمان مسلح به کنسولوگری آمریکا، ۴ آمریکایی از جمله سفیر این کشور در لیبی را کشتند.

انتهای پیام/