فاز دوم گلخانه تمام ‌اتوماتیک زرند عملیاتی شد

عملیات اجرایی فاز دوم گلخانه تمام ‌اتوماتیک‌ شهرستان زرند با سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیارد ریال ‌آغاز شد.

عملیات اجرایی فاز دوم گلخانه تمام ‌اتوماتیک‌ شهرستان زرند با سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیارد ریال ‌آغاز شد.

فاز دوم گلخانه تمام ‌اتوماتیک زرند عملیاتی شد

به گزارش صدای زرند به نقل از فارس، عملیات اجرایی فاز دوم گلخانه تمام ‌اتوماتیک هیدروپونیک‌ شهرستان زرند صبح امروز با سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیارد ریال ‌آغاز شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرند در این مراسم گفت: فاز دوم این واحد تولیدی گلخانه‌ای در زمینی به مساحت ۶ هزار متر مربع توسط بخش خصوصی در مدت زمان ۹ ماه اجرا می‌شود‌.

سید‌علی امیری افزود: با راه‌اندازی این واحد تولید گل رز بدون استفاده از خاک زمینه اشتغال ۲۰ نفر به طور مستقیم و ۵۰ نفر به طور غیر مستقیم فراهم می‌شود.

وی تصریح کرد: در این گلخانه سالانه یک میلیون شاخه گل رز در تمام فصول تولید و به بازارهای داخلی و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌شود‌.

امیری عنوان کرد: فاز اول این گلخانه با سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد ۵۰۰ میلیون ریالی تسهیلات بانکی و بخش خصوصی در زمینی به مساحت دو هکتار در شهرستان زرند ایجاد شده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: این گلخانه به عنوان مدرن‌ترین و مجهز‌ترین گلخانه جنوب شرق کشور محسوب می‌شود که در سال ۹۰ توسط بخش خصوصی راه‌اندازی شده است‌.

امیری اظهار داشت: این طرح با ظرفیت برداشت ۶۰۰ هزار شاخه‌ گل رز در فصول مختلف سال، زمینه اشتغال ۱۵ نفر را فراهم کرده است.

‌حبیب‌الله خنجری فرماندار زرند در بازدید از این گلخانه با قدردانی از دست‌اندرکاران اجرای این واحد گلخانه‌ای که به عنوان واحد نمونه کشوری هم شناخته شده است، افزود: با توجه به اینکه شهرستان زرند ‌با مشکل کم‌آبی مواجه است، کشاورزان منطقه باید برای استفاده بهینه از آب‌های موجود به کشت محصولات کم آب توجه جدی داشته باشند و در این راستا دولت از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند‌.

انتهای پیام/