پاسخ استاندار کرمان به حواشی انتخاب مدیر کل ارشاد

وزرا در رابطه با ادارات کل تصمیم گیرنده هستند و تا این لحظه حکمی لغو نشده است.

RazmHosseiniعلیرضا رزم حسینی، استاندار کرمان، گفت: وزرا تعیین کننده مدیران کل هستند و طبق قانون کار انجام می شود، تا این لحظه حکمی لغو نشده است.

صدای زرند: به گزارش هجرت نیوز به نقل از ایسنا؛ “علیرضا رزم حسینی” عصر امروز در نشست خبری در پاسخ سئوالات متعدد خبرنگاران درباره حواشی پیش آمده پیرامون انتخاب مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان کرمان اظهار کرد: وزرا تعیین کننده مدیران کل هستند و طبق قانون کار را انجام داده و با استانداران هماهنگ می کنند؛ من نمی توانم بگویم مدیر ارشاد باید حتما فلان شخص باشد.

وی افزود: شش نفر از نمایندگان مجلس سه گزینه را برای مدیریت ارشاد به وزیر معرفی کرده بودند که آقای محمودآبادی اعلام شد و در غیبت ما (زمانی که در کربلا بودم) معارفه صورت نگرفت و بنده امروز پیگیر موضوع بودم اما موفق نشدم با وزیر صحبت کنم.

اختیارم را با کسی به اشتراک نمی گذارم

رزم حسینی با بیان اینکه هنوز تا این لحظه حکمی لغو نشده است، تصریح کرد: بنده براساس مشی خودم اهل مشورت و تعامل هستم اما اختیارم را با کسی به اشتراک نمی گذارم و نمایندگان استان این امر را پذیرفته اند.

وی بیان کرد: در استان کرمان بین دولت، نمایندگان و روحانیت و ائمه جمعه وحدت وجود دارد و دخالت نمایندگان و کارشکنی ها ذهنیت برخی افراد است؛ کسی کارشکنی نمی کند و برای توسعه استان توافق کرده ایم که کار را دنبال و اختلاف سیاسی را کنار بگذاریم و تاکنون موردی نداشته ایم ضمن اینکه اختلاف سلیقه هست اما کارها طبق قانون انجام می شود.

زدودن چهره محرومیت نیاز اصلی استان است

استاندار کرمان ادامه داد: تاکنون انتصابات زیادی در استان بوده و با تعامل صورت گرفته؛ ما به دنبال این هستیم که برای توسعه استان قدم برداریم و چیزی که در حال حاضر مورد نیاز استان است زدودن محرومیت از چهره استان است و اگر کسی بخواهد چالش ایجاد کند، مردم ضرر می کنند.

وی افزود: نمایندگان اهل منطق و قانون هستند و تصویر بیرونی که از استاندار و نمایندگان وجود دارد، واقعی نیست و بنده تا امروز هیچگونه مشکلی با نماینده ها نداشته ام.

رزم حسینی تصریح کرد: بنده در جهت استفاده از همه ظرفیت هابرای پیشبرد استان در زمینه های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی هستم.

به دنبال حذف هیچ جناحی نیستم

وی تاکید کرد: بنده به دنبال حذف هیچ جناحی نبوده و در پی استفاده از همه جناح ها برای توسعه استان هستیم.

استاندار کرمان در ادامه با اشاره به اینکه موضوع پیش آمده درباره مدیر ارشاد را پیگیری می کنم، گفت: برخی سئوالات باید از نمایندگان پرسیده شود، حتما مراحلی در حال طی شدن می‌باشد و وزیر تصمیم گیرنده است.

درگیری جناحی و سیاسی آفت بزرگ استان

وی در پاسخ به اینکه استاندار باید سیاسی باشد، اظهار کرد: من به عنوان خدمتگزار برای استان کرمان حرص می خورم، من نیامده ام وقتم را پشت میزهای اداری تلف کنم، نیت من این است که در جهت توسعه استان که از نان شب برای مردم نیازمند و شایسته خدمت واجب تر است، کار کنم و درگیری جناحی و سیاسی آفت بزرگ استان است.

رزم حسینی بیان کرد: هر کسی در هر سطحی باید خدمتگزاری کند، رسانه ها دغدغه دارند و باید اجازه دهیم که استان در مسیر توسعه گام بردارد و نمایندگان مردم باید مطالبات مردم را پاسخگو باشند و نماینده ای که نتواند کار توسعه ای در شهرستان انجام دهد، باید جواب دهند.

وی اظهار کرد: من تا امروز جز اشتیاق به خدمت چیزی از نمایندگان استان ندیده ام؛ نباید بخواهیم همه مانند هم فکر کنند و این خطاست.

رزم حسینی بیان کرد: رییس جمهور اعلام کرد که دولت یازدهم به دنبال چالش سیاسی نیست، دنبال رفع محرومیت ها و نیازهاست و تا امروز جز همکاری از نمایندگان چیزی ندیده ام.

سیاست، این نیست که چالش ایجاد کنیم

وی تصریح کرد: بنده سیاسی هستم اما سیاسی کاری بلد نیستم، سیاست به معنای تدبیر در امور است، سیاست این نیست که با توهین به کسی یا انتقال حرف بی اعتباری چالش ایجاد کنیم.

استاندار کرمان بیان کرد: ایجاد وحدت و همدلی سیاست است، در حال حاضر ولایت و توسعه محور وحدت کشور و استان کرمان هستند و اگر همه بتوانیم در استان در این محور تلاش کنیم بزرگ ترین سیاست بوده و در این جنبه من سیاسی هستم.

مشاور رسانه ای استاندار را تا ۱۰ روز دیگر معرفی می کنیم

وی با اعلام اینکه مشاور رسانه ای استاندار را ظرف ۱۰ روز آینده معرفی می کنیم، تصریح کرد: نباید رسانه ها کاری کنند که با بعضی مسائل جو همدلی از بین برود، هدف بزرگ ما مبارزه با فقر و محرومیت استان است که خیلی مهم بوده و نباید هدف های کوچک و افراد مانع پیشرفت استان شود.

استاندار کرمان در پاسخ به سئوالی درباره وضعیت ورزش استان گفت: ورزش کرمان باید با پول مردم اداره شود، پول دولت کفاف وزرش استان را ندارد.

وی افزود: مدیرکل تربیت بدنی استان اعلام کرده اند به علت بیماری نمی توانند کار کنند و برای تغییر مدیر اگر از من مشورت گرفته شود نظرم را اعلام می کنم.

انتهای پیام/