سفر به روستای معزآباد، پیشنهادی برای ایام عید (+تصاویر)

با طراوت ترین و دلچسب ترین نقطه در مسیر کرمان به زرند و در محدوده چترود، روستای معزآباد است. این روستا حدود ۱۰ کیلومتر از شهر چترود فاصله دارد.

یکی از با طراوت ترین و دلچسب ترین نقاط در مسیر کرمان به زرند و در محدوده چترود، روستای معزآباد است. این روستا حدود ۱۰ کیلومتر از شهر چترود فاصله دارد.

به گزارش “صدای زرند“، معزآباد با درختان گردوی سر به فلک کشیده، جوی آب خروشان در لابه لای درختان بید، با شیبی ملایم و در بستر رودخانه، جوشش چشمه ها، شکوهی خاص را در این منطقه  به نمایش گذارده است.

این روستا در موقعیت طول جغرافیایی ۵۹ دقیقه و ۵۶ درجه و عرض جغرافیایی ۳۷ دقیقه و ۳۰درجه و ارتفاع ۲۱۰۰ متر، در ۵ کیلومتری شرق شهر چترود واقع شده است.

موقیعت طبیعی روستا پایکوهی است و جمعیتی بالغ از بیش ۱۵۰۰ نفر دارد. شغل اکثر مردم کشاورزی و دامپروری است و تعدادی از اهالی به هنر قالی بافی اشتغال دارند.

به خاطر آب هوای سردسیر و کوهستانی، این روستا تفریگاهی مناسبتی بویژه فصل در تابستان محسوب می شود. آب کشاورزی این روستا از طریق تلمبه تامین می شود و آب شرب آن از قنات است. فاصله این روستا تا روستاهای همجوار (سردر و کهنوج معزآباد) حدود یک کیلومتر است.

امکانات ورزشی این منطقه شامل: یک زمین فوتبال و والیبال است که توسط شورای اسلامی و دهیاری معزآباد احداث گردیده است و از مراکز مذهبی و دیدنی این روستای می توان به مسجد و حسنیه این روستا و نیز دو مهدیه و بقعه (امام زاده علی) اشاره کرد.

SedayeZarand.IR001 SedayeZarand.IR002 SedayeZarand.IR003 SedayeZarand.IR004 SedayeZarand.IR006 SedayeZarand.IR007 SedayeZarand.IR008 SedayeZarand.IR009 SedayeZarand.IR010 SedayeZarand.IR011 SedayeZarand.IR012