کوچکترین قلعه خشتی ایران در دست مَرمَّت

رئیس اداره میراث فرهنگی زرند از پایان فاز اول مرمت کوچکترین قلعه ی خشت و گِلی ایران در روستای دیوو از توابع شعبجره بخش یزدان آباد زرند خبر داد.

رئیس اداره میراث فرهنگی زرند از پایان فاز اول مرمت کوچکترین قلعه ی خشت و گِلی ایران در روستای دیوو از توابع شعبجره بخش یزدان آباد زرند خبر داد.

به گزارش صدای زرند، “محمد اسلامی” صبح امروز که جهت شرکت در نشست هماهنگی جشنواره روستای تاریخی شعبجره به این روستا سفر کرده بود از آثار تاریخی روستا خصوصاً قلعه ی دیوو بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید به خبرنگار ما گفت: فاز اول نجات بخشی قلعه منحصر بفرد دیوو مدت سه ماه و از محل اعتبارات اداره کل میراث استان شروع شده است و امیدواریم با تخصیص منابع لازم فاز نهایی مرمت این اثر شاخص استان نیز اجرایی شود.

اسلامی افزود: در اواخر بهمن ماه، جشنواره روستای تاریخی شعبجره با مشارکت دهیاری و شورای اسلامی و نیز پایگاههای مقاومت خواهران و برادران روستا برگزار می‌شود که این جشنواره به مدت ۵ روز ادامه خواهد داشت و تاکید ما بر معرفی آثار تاریخی و توانمندی‌های گردشگری و صنایع دستی خصوصاً گلیم شعبجره متمرکز خواهد بود.

IMG 20200120 175440 118

IMG 20200120 175633 342

IMG 20200120 175435 908

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زرند در پاسخ به برنامه های آتی میراث فرهنگی زرند در مَرمَّت سایر آثار تاریخی افزود: متاسفانه سقف اعتبارات میراث بسیار ناچیز است و عملا نمی‌توان با این اعتبارات محدود کار خاصی انجام داد، ولی در حال رایزنی با بنگاههای صنعتی شهرستان برای مشارکت در مرمت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری هستیم و مکاتبات لازم انجام و منتظر پاسخ این ابَر شرکت‌ها در این حیطه هستیم.

محمد اسلامی گفت: وفق بخشنامه های ابلاغی، بنگاههای اقتصادی می‌توانند در این امور مشارکت کنند و هزینه هایی که انجام می‌شود هم در چارچوب مالیات قابل قبول شرکت‌ها مورد تایید اداره مالیات قرار خواهد گرفت.

 

انتهای پیام/