شیوع نگران‌کننده مواد مخدر در بین زنان

مشاور دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در امور زنان و خانواده گفت: سرعت شیوع مواد مخدر در بین زنان بسیار نگران‌کننده و جدی است.

ZanMotadزهرا بنیانیان در نشست تخصصی پیشگیری از اعتیاد در حوزه زن و خانواده که در سالن همکف استانداری ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: سن اولین مصرف مواد مخدر در کشور رو به کاهش است به طوری که میانگین سن نخستین مصرف ۲۱ است و این رقم در بین دختران ۱۵ تا ۱۹ سالگی گزارش شده است.

صدای زرند: زهرا بنیانیان در این نشست به وضعیت شاغلان و متأهلان در ارتباط با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: درصد بالایی از معتادان شاغل هستند و شمار متأهلان معتاد بسیار بالا است.

بنیانیان به درگیری طبقات مختلف جامعه با پدیده اعتیاد اشاره کرد و اذعان داشت: در این زمینه باید کنترل بیشتر و جدی‌تری صورت گیرد.

مشاور دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در امور زنان و خانواده افزود: درصدی از زنان جامعه ما به دلیل کاهش وزن و لاغری از شیشه استفاده می‌کنند که باید در این زمینه اطلاع‌رسانی لازم صورت گیرد.

وی به شرایط فیزیکی و جسمانی زنان اشاره کرد و گفت: شرایط فیزیکی در زنان و مردان متفاوت است به گونه‌ای که زنان معتاد سخت‌تر و دیرتر از مردان معتاد می‌توانند اعتیاد را ترک کنند و درمان شوند.

بنیانیان ادامه داد: مردان بهبود یافته دوباره می‌توانند به جامعه بازگردند اما شرایط زنان متفاوت است و برگشت زنان بهبود یافته به جامعه بسیار سخت خواهد بود.

وی با بیان اینکه سرعت شیوع مواد مخدر در بین زنان بسیار نگران‌کننده و جدی است، خاطرنشان کرد: ظرف کمتر از ۱۰ سال آمار زنان معتاد نزدیک به دو برابر شده است.

بنیانیان بر لزوم آگاهی دادن به زنان و دختران جامعه در ارتباط با پدیده شوم مواد مخدر تاکید کرد و اذعان داشت: در این زمینه باید برنامه‌ریزی‌های کارشناسی صورت گیرد.