۵۵ درصد زنان معتاد کشور متاهل هستند

زنان به دلیل اجبار همسران معتاد خود به مواد مخدر کشیده شده اند تا مردان به این طریق از طلاق همسر خود جلوگیری کنند.

Bonyanianزهرا بنیانیان، مشاور دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در امور زنان و خانواده کشور گفت: ۵۵ درصد از زنان معتاد کشور متاهل هستند.

به گزارش “صدای زرند“، زهرا بنیانیان روز سه شنبه در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر کشور افزود: این زنان به دلیل اجبار همسران معتاد خود به مواد مخدر کشیده شده اند تا مردان به این طریق از طلاق همسر خود جلوگیری کنند.

وی اظهار کرد: از یک میلیون و ۳۲۵ هزار معتاد شناسایی شده در کشور ۹.۳ درصد زن هستند که آمار بالایی است.

وی اضافه کرد: میانگین سن نخستین مصرف مواد مخدر زنان در کشور ۱۵ تا ۱۹ سال است که این آمار نگران کننده است.

وی با بیان اینکه زنان مسئول رشد و بالندگی اعضای خانواده وگرمی کانون خانواده هستند گفت: دشمنان درصدد هستند غیرت دینی و رسالت تربیتی را از زنان ما بگیرند و با گرفتار کردن آنها در دام اعتیاد بنیان های خانواده ایرانی را سست کنند.

بنیانیان گفت: زنان در رابطه با اعتیاد نقش قربانی دارند و زن معتاد بسیاری از آسیب ها از جمله روابط نامشروع، ایدز، فرزند ناشی از خود فروشی را در سایه اعتیاد تجربه می کند.

بنیانیان افزود: ۴۷ درصد از زندانیان کشور به صورت مستقیم و ۲۰ درصد به صورت غیرمستقیم در رابطه با مواد مخدر دستگیر می شوند و در زندان ها به سر می برند.

وی با بیان اینکه ˈ۶۰ درصد از بانوان زندانی کشور نیز در رابطه با مواد مخدر زندانی شده اندˈ، اضافه کرد: ما نیازمند یک مرکز برای زنان معتاد در استان هستیم تا بعد از سم زدایی در این مرکز بانوان ترک کرده نگهداری و مراقبت شوند تا از اعتیاد دوباره آنها جلوگیری شود.

بنیانیان اظهار کرد: سازمان های غیردولتی، مردم و خیران بهترین رکن های مبارزه با مواد مخدر در کشور هستند که باید از این ظرفیت ها برای مقابله و پیشگیری با پدیده خانمان سوز اعتیاد استفاده شود.

انتهای پیام/

منبع: شفقنا