عذرخواهی صادق زیباکلام از مردم اوکراین

صادق زیباکلام در نامه‌ای سرگشاده، از مردم اوکراین عذرخواهی کرد.

SadeghZibaKalamصادق زیباکلام در نامه‌ای سرگشاده، از مردم اوکراین عذرخواهی کرد.

به گزارش تئاتر “صدای زرند” به نقل از ایسنا، متن نامه زیباکلام به شرح زیر است:

«بسمه تعالی

 حضرت وزیر مختار ممالک محروسه اوکراین زید التوفیقاته

با سلام و اداء احترام به حضرتعالی به نمایندگی از مملکت ابدمدت و قوی‌شوکت اوکراین، مایل بودم تا مراتب عذرخواهی خویش را به عنوان احدی از شهروندان ایران به ملت آزاده و سربلند اوکراین به واسطه رویکرد رسانه‌ها و صاحب‌نظران حکومتی در ایران نسبت به روایتشان از تحولات کشور شما ابلاغ نمایم.

حضرت وزیر مختار، ظرف چند هفته‌ای که مبارزات آزادی‌خواهانه ملت بزرگوار اوکراین در جریان بوده، بسیاری از کارشناسان حکومتی و رسانه‌های آنها بالاخص رادیو و تلویزیون دولتی ایران این مبارزات را به گونه‌ای منعکس نموده‌اند کأنه همه مجاهدت‌های مردم اوکراین در اصل طرح و نقشه غربی‌ها و در راس آنان ایالات متحده اتازونی می‌بوده.

علیرغم آنکه روسیه با زور و نقض تمامیت خاک کشور شما و زیر پا گذاردن همه عهد و میثاق‌های بین‌المللی به کشور شما تجاوز نموده و قیام مردم شما را «کودتا و راهزنی» نامیده، مع ذلک رسانه‌ها و نظریه‌پردازان و کارشناسان دولتی در ایران سخن از طرح‌ها و نقشه‌های غربی‌ها برای نفوذ و حضور در اوکراین می‌نمایند. با اینکه دنیا شاهد به حرکت درآمدن تانک‌های روسیه در خیابان‌های کریمه می‌باشد، مع ذلک محافل دولتی در ایران سخن از «تهدیدات نظامی ناتو علیه روسیه و مردم اوکراین» می‌نمایند.

 جناب وزیر مختار، نگاه جانبدارانه، غیرمنصفانه و ناحق مسئولین رسمی و دولتمردان ما را به دل نگیرید. آنها در راستای سیاست «نه شرقی نه غربی» وظیفه دارند تا از هر سیاست نابه‌حق و غیر مردمی روسیه دفاع کنند و متقابلا هر حرکتی که در راستای غرب باشد را محکوم نموده و از آن تبری جویند. بدانید که همچون مردم آزادیخواه روسیه که علیه سیاست‌های تجاوزکارانه کشورشان در اوکراین در خیابان‌های مسکو دست به اعتراض و تظاهرات زدند، دل بسیاری از مردم آزادی‌خواه و حق‌طلب ایران هم با مردم اوکراین است.

پاینده باد مردم و کشور اوکراین

صادق زیباکلام

چهاردهم اسفندماه یکهزار و سیصد و نود و دو»

انتهای پیام/