معروف‌ترین ضرب‌المثلی که اشتباه است

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ضرب‌المثل «چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است» را اشتباه دانست و خواستار ایجاد فضایی مناسب در محیط نمازخانه‌ها و مساجد دانشگاه‌ها برای جذب دانشجویان شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدیان امروز در همایش فعالان و یاوران نماز دانشگاه‌های سراسر کشور در قم در سخنانی مجتمع یاوران حضرت مهدی(عج) در سخنانی بر اهمیت نماز اشاره کرد و نخستین گام رسیدن به لقا پروردگار را نماز با حضور قلب دانست.

صدای زرند: وی بر ضرورت توجه بر حالات علما و اولیاء الهی در نماز تاکید و خاطرنشان کرد: نماز مجاهد در راه خدا در جبهه حق از نماز کسی که ۸۰ سال در کنار کعبه شب زنده‌داری کرده است با ارزش‌تر است زیرا مجاهد در راه خدا جان خود را برای دیگران به خطر می‌اندازد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به دانشجویان توصیه کرد کتاب‌های سرگذشت پاسداران انقلاب اسلامی در جنگ تحمیلی به وی‍ژه کتاب «پایی که جا ماند» نوشته سید ناصر حسینی‌پور را مطالعه کنند و ببینند که چگونه یک نوجوان ۱۴ ساله به بالاترین نقطه معنویت دست یافته است.

وی با اشاره به اینکه خداوند سخت‌ترین کارها را بر عهده انبیا الهی که محبوب‌ترین بندگان هستند قرار داده است ابراز داشت: دعوت بندگان به سوی حق پرستی از دارای سختی‌های فراوانی است که انبیا الهی آن‌ را با صبوری به انجام رسانده‌اند.

محمدیان با اشاره به قصص انبیا الهی در قرآن ابراز داشت: امروز ما هر چه داریم حاصل تلاش‌های پیامبران بزرگ الهی است که عمر شریف خود را در راه تبلیغ دین و دعوت مردم به سوی خداوند متعال صرف کردند.

وی با بیان اینکه باید برای احیا امر الهی آمادگی ورود به آتش را داشته باشیم، یادآور شد: جوانان این مرز و بوم در هشت سال جنگ تحمیلی وارد آتشی شدند که امروز استقلال و آزادی و پیشرفت مبتنی بر اسلام ناب محمدی از ایثارگری‌های آن روز آن‌ها است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها شهدا را بهترین الگوی عملی رای دانشجویان دانست و ادامه داد: با وجود اینکه آمار نماز جماعت در دانشگاه‌ها پایین است اما بر اساس نظرسنجی‌ها بیش از ۷۰ درصد دانشجویان به امر نماز توجه دارند.

وی بر ضرورت هر چه بیشتر به نماز جماعت در دانشگاه‌ها تاکید کرد و تصریح کرد: باید نماز‌های جماعت در دانشگاه‌ها با شکوه بیشتری برگزار شود و البته در کنار نماز جماعت به فعالیت‌های تربیتی و فرهنگی نیز پرداخته شود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها از مساجد به عنوان کانون‌ اصلی تربیت و محور فعالیت‌های فرهنگی یاد و خاطرنشان کرد: باید با ایجاد جاذبه‌های بیشتر دانشجویان را به سمت نمازخانه‌های دانشگاه‌ها هدایت کرد تا نشاط موثری در محیط دانشگاه به وجود آید.

وی ضرب‌المثل «چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است» را اشتباه دانست و خواستار ایجاد فضایی مناسب در محیط نمازخانه‌ها و مساجد دانشگاه‌ها برای جذب دانشجویان شد و تصریح کرد: اگر مساجد نورانی باشد منازل‌مان نیز نورانی خواهد داشت.
منبع: خبرگزاری فارس