تعطیلی در انتظار نیروگاه‌های صرفاً مازوت سوز / نیروگاه زرند یکی از آن ها

معاون سازمان محیط زیست: چند نیروگاه که خارج از شهرهای بزرگ هستند (نیروگاه ایرانشهر و زرند کرمان) صرفاً سوخت مازوت استفاده می‌کنند. بر همین اساس به وزارت نیرو پیشنهادی مبنی بر تعطیلی نیروگاه‌هایی که صرفاً از سوخت مازوت استفاده می‌کنند داده‌ایم

Mazotسعید متصدی، معاون سازمان محیط زیست با بیان اینکه هم اکنون در کشور فقط ۲ نیروگاه است که صرفاً از سوخت مازوت استفاده می‌کنند گفت: در این باره پیشنهادی را به وزارت نیرو مبنی بر تعطیلی نیروگاه‌هایی که فقط مازوت استفاده می‌کنند، داده‌ایم.

به گزارش “صدای زرند“، سعید متصدی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: چند نیروگاه که خارج از شهرهای بزرگ هستند (نیروگاه ایرانشهر و زرند کرمان) صرفاً سوخت مازوت استفاده می‌کنند.

معاون سازمان محیط زیست افزود: بر همین اساس به وزارت نیرو پیشنهادی مبنی بر تعطیلی نیروگاه‌هایی که صرفاً از سوخت مازوت استفاده می‌کنند داده‌ایم چرا که امروز مازوت به لحاظ کیفیت فاقد استاندارد است همچنین کشور ما نیز در موقعیتی نیست که بخواهد در شهرهای کوچک از سوخت مازوت استفاده کنند.

متصدی بیان داشت: از وزارت نیرو تقاضا داریم برنامه مشخصی برای نیروگاه‌ها داشته باشد تا آلودگی آنها کاهش یابد.

وی با بیان اینکه سایر نیروگاه‌های کشور دوگانه‌سوز هستند ادامه داد: این امر به شکلی است که نیروگاه‌ها یا از سوخت گاز و مازوت استفاده می‌کنند یا گاز و گازوئیل را مورد استفاده قرار می‌دهند.

وی یادآور شد: در فصول سرد نیروگاه‌ها به دلیل اینکه اولویت استفاده از گاز به مصارف خانگی تعلق دارد مجبور می‌شوند از سوخت مازوت استفاده کنند.

معاون سازمان محیط زیست اضافه کرد: به دلیل افزایش تحریم‌ها طی سالهای گذشته نیروگاه‌های کشور مجبور شدند علاوه بر فصول سرد در سایر فصل‌ها نیز از سوخت مازوت استفاده کنند.

متصدی خاطرنشان کرد: در این باره هماهنگی‌هایی با وزارت نفت انجام داده‌ایم تا از سال آینده تمام نیروگاه‌ها در تمامی فصل‌ها سوخت گاز را مورد استفاده قرار دهند البته نیروگاه‌ها هر سوختی که استفاده می‌کنند باید با استانداردهای زیست محیطی در تطابق باشد.

انتهای پیام/