رونمایی از اشتون با تصویر جدید در ایران

اشتون در اسفند ۹۲ در شرایطی به تهران می آید که پوشش او بار دیگر محل بحث های صفحات اجتماعی شود. او پس از وزیر امور خارجه ایتالیا دومین دیپلمات بلند پایه ای است که در تهران باید برای پوشش خود از روسری استفاده کند.

تهران دیشب یک مهمان ویژه داشت، دیپلماتی که برای ایرانی ها چهره ای آشنا است.

به گزارش “صدای زرند” به نقل از خبرآنلاین، تهران دیشب یک مهمان ویژه داشت، دیپلماتی که برای ایرانی ها چهره ای آشنا است.

کاترین اشتون از زمان مذاکراتش با سعید جلیلی مذاکره کننده اسبق ایران به دلیل نوع پوشش مورد توجه رسانه ها قرار گرفت. فردای مذاکراتش با جلیلی روزنامه ها تصویر او را با فتوشاپ اصلاح کردند. اتفاقی که خیلی زود مورد اعتراض او قرار گرفت، اما موجب شد لباس او در دیدار های بعدی با مقامات ایرانی پوشیده تر باشد.

Ashton

اشتون در اسفند ۹۲ در شرایطی به تهران می آید که پوشش او بار دیگر محل بحث های صفحات اجتماعی شود. او پس از وزیر امور خارجه ایتالیا دومین دیپلمات بلند پایه ای است که در تهران باید برای پوشش خود از روسری استفاده کند.

اما اشتون با روسری غریبه نیست. او ۳۱ فروردین ۹۲ درسفر به کشورهای حوزه بالکان وارد سارایوو شد و با مقامات دولت بوسنی و هزرگوین دیدار و گفتگو نمود. او در سربرنیتسا در قبرستان پوتوچاری طی مراسمی خاص با لباس سیاه و روسری در راس هیئتی از اتحادیه اروپا و تنی چند از مقامات اروپایی در بوسنی و هرزگوین ادای احترام نمود.

اشتون ۵۸ ساله عضو حزب کارگر بریتانیاست و ۱۴ سال قبل لقب بارونس گرفت. او در خانواده ای از طبقه کارگر در لانکشایر بریتانیا بدنیا آمد. قبل از فعالیت سیاسی در کمپین خلع سلاح هسته ای فعالیت می کرد و تا مقام معاونت این سازمان پیش رفت. در زمان نخست وزیری تونی بلر هم معاون وزیر بود.

یک سال قبل از منصوب شدن به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا کمیسر عالی این اتحادیه در امور تجارت و بازرگانی بود و در نهایت در سال ۲۰۰۹ به عنوان مسئول سیاست خارچی اتحادیه اروپا انتخاب شد. انتصابی که صدای خیلی ها را در اروپا در آورد، اما اشتون آن قدر خوش شانس بود که توانست یکی از پرونده های مهم تاریخ روابط بین الملل که او مسئولیت آن را بر عهده داشت، در دوران مسئولیتش به یک توافق نزدیک کند.

اتفاقی که حتی برای خاویر سونا دیپلمات کارکشته اسپانیایی نیفتاد و پرونده هسته ای ایران در دوران او به سرانجام نرسید.

اما اشتون برای چه به تهران می آید. روایت عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده این است: «خانم اشتون به عنوان مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران سفر می کند و روابط دو جانبه تهران با این اتحادیه موضوع مذاکرات وی با مقامات جمهوری اسلامی ایران است.»

آن طور که ایرنا به نقل از تخت روانچی نقل کرده ، این عضو ارشد تیم مذاکره کننده در پاسخ به این سوال که آیا خانم اشتون که نماینده ۱+۵ نیز هست درباره موضوع هسته ای به طور ویژه با مقامات ایرانی گفت و گو خواهد کرد، گفت: طبیعتا بحث هسته ای نیز در مذاکرات مطرح خواهد شد.

اشتون در تهران بارییس جمهور و رییس مجلس دیدار خواهد کرد و روز دوشنبه هم به اصفهان سفر می کند. سفری که اشتون زمانش را برای بازدید از آثار تاریخی این شهر اختصاص خواهد داد.

سفر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حالی انجام می شود که مذاکرات کارشناسی ایران و ۱+۵ پس از سه روز گفت و گوی جدی و فشرده، ظهر دیروز پایان یافت. مذاکراتی که بعیدی نژاد عضو تیم مذاکره کننده آن را «جدی و محتوایی» بیان کرد و اظهار داشت: همه طرف ها این جلسات را مفید ارزیابی می کنند.

۴ روز بعد از پایان سفر اشتون به تهران قرار است ایران و۱+۵ در وین بار دیگر با هم ملاقات می کنند. آیا سفر اشتون به تهران بر مذاکرات جدید ایران و ۱+۵ تاثیر گذار خواهد بود؟

انتهای پیام/