تدابیر ویژه پلیس شهرستان زرند در چهارشنبه سوری و ایام نوروز

وظیفه نیروی انتظامی حفظ امنیت است نه تولید امنیت آن. امیدواریم با همکاری مردم عزیز شهرستان بتوانیم پایان سال خوبی را داشته باشیم و با همکاری که مردم در برقراری نظم و امنیت دارند بتوانیم سال ۹۳ را به خوبی آغاز نماییم.

سرهنگ نورعلی چوگانی، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان زرند گفت: برای ایجاد امنیت در روزهای پایانی سال و پیشگیری از جرائم احتمالی در ایام تعطیلات نوروزی، پلیس شهرستان با افزایش گشت‌های تخصصی محسوس و نامحسوس تدابیری را کاهش جرائم احتمالی اندیشیده است.

سرهنگ نورعلی چوگانی

به گزارش “صدای زرند“، سرهنگ نورعلی چوگانی، صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فرارسیدن ایام پایان سال و چهارشنبه سوری اظهار داشت: وظیفه نیروی انتظامی حفظ امنیت است نه تولید امنیت آن. امیدواریم با همکاری مردم عزیز شهرستان بتوانیم پایان سال خوبی را داشته باشیم و با همکاری که مردم در برقراری نظم و امنیت دارند بتوانیم سال ۹۳ را به خوبی آغاز نماییم.

فرمانده نیروی انتظامی زرند همچنین در این رابطه گفت: تولید امنیت با مشارکت گروهی امکان‌پذیر است و زمانی احساس امنیت در جامعه بالا می‌رود که مردم در تولید آن نقش داشته باشند.

چوگانی با درخواست از مردم برای توجه به نکات امنیتی برای حفظ جان و مال خود، گفت: نیروی انتظامی در سال ۹۲ در راستای برقراری نظم و امنیت اقدامات زیادی انجام داده است.

وی گفت: تلاش همکاران ما در نیروی انتظامی نتایج خوبی در زمینه جمع­ آوری اراذل و اوباش، افاغنه غیرمجاز، قاچاقچیان، عوامل توزیع مشروبات و متهم های تحت تعقیب داشته است.

فرمانده نیروی انتظامی زرند با اشاره به اینکه در سال ۹۲ جرائم شهرستان زرند ۵ درصد نسبت به سال ۹۱ کاهش داشته است و در این سال سرقت خشن نداشته­ ایم و در حال حاضر امنیت شهرستان نسبت به بقیه شهرستان­ های استان کرمان خوب است، بیان داشت: آمار و اطلاعاتی که در مورد جرائم کشف شده توسط نیروی انتظامی در حال حاضر در دسترس است به این صورت است که از ابتدای سال یک و نیم  تن انواع مواد مخدر از قاچاقچیان کشف شده است، دستگیری ۲۶۰ سارق انواع وسایل مانند موتورسیکلت، لوازم منزل و غیره، دستگیری ۱۵۰۰ متهم تحت تعقیب، توقیف بیش از ۲۰۰۰ خودرو و ۳۲۰۰ موتورسیکلت به دلایل مختلف، دستگیری تعداد زیادی از مزاحم­ های خیابانی در طرح مدارس شهرستان و نیز جمع ­آوری بیش از ۱۸۰۰ ماهواره.

سرهنگ چوگانی ضمن تبریک نوروز ۹۳ و آروزی داشتن سالی خوب و پربرکت برای شهروندان زرندی، گفت: شعار نوروز سال ۱۳۹۳ امنیت، سلامت و نشاط و رهاورد نظم و قانون است. امیدواریم که با نظارت بیشتر خانواده ­ها بر فرزندان خود و نیز و همکاری آنها با نیروی انتظامی بتوانیم از بروز حوادث ناگوار در چهارشنبه آخر سال جلوگیری به عمل آوریم و ما نیز در این زمینه کنترل خوبی بر سطح شهر و نیز مغازه­ هایی که مواد منفجره می فروشند خواهیم داشت.

وی همچنین برای حفظ امنیت در چهارشنبه پایان سال از دیگر ارگان های شهرستان، مانند آموزش و پرورش نیز خواست تا همکاری لازم جهت آموزش و جلوگیری از بروز اتفاقات احتمالی را با نیروی انتظامی داشته باشند.

چوگانی در مورد تدابیر نیروی انتظامی در ایام نوروز و سفرهای نوروزی، تصریح کرد: در ایام تعطیلات، پلیس راه و راهنمایی و رانندگی شهرستان به صورت آماده و فعال در محل­ های تعیین شده حضور خواهد داشت و از مردم تقاضا داریم که در صورت مشاهده موارد خاص از طریق تلفن ۱۱۰ ما را یاری کنند.

فرمانده نیروی انتظامی زرند با بیان اینکه بی­ احتیاطی و بی­ توجهی رانندگان یکی از مهمترین دلایل ایجاد حوادث در رانندگی می­ باشند، اظهار داشت: نیروی انتظامی تدابیر خاصی را برای کاهش حوادث رانندگی در ایام نوروز اجراء خواهد کرد. در این ایام و در طرح نوروزی، برای کاهش حوادث رانندگی، نیروی انتظامی شهرستان با برپایی چادر و کانکس در سه نقطه از شهر یعنی ورودی شهرستان از سمت کرمان، جنب پمپ بنزین ابتدای جاده رفسنجان و نیز جنب مسجد ابوالفضل در مسیر زرند – راور خودرو های عبوری از این مسیرها را تحت نظارت کامل قرار خواهد داد.

انتهای پیام/