پیشرفت ۹۰ درصدی بزرگترین دامپروری جنوب شرق در زرند

بزرگترین مجتمع دامپروری صنعتی جنوب شرق کشور در بخش یزدان‌آباد شهرستان زرند ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

بزرگترین مجتمع دامپروری صنعتی جنوب شرق کشور در بخش یزدان‌آباد شهرستان زرند ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
390
به گزارش صدای زرند به نقل از فارس، پروژه ساخت بزرگترین مجتمع دامپروری صنعتی جنوب شرق کشور در بخش یزدان‌آباد شهرستان زرند با پیشرفت ۹۰ درصدی همراه است و به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.مدیر بزرگترین مجتمع دامپروری صنعتی جنوب شرق کشور در بخش یزدان‌آباد شهرستان زرند ظهر امروز در حاشیه بازدید مدیرکل  سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان از این مجتمع اظهار کرد: سال گذشته با توجه به زیرساخت‌های مورد نیاز برای راه‌اندازی مجتمع دامپروری در روستای ناجوب از توابع بخش یزدان‌آباد اقدام به مطالعات اولیه کردم.

سلمان سیف‌الدینی مطرح کرد: تهیه طرح و نقشه این مجموعه با کمک مهندسان و مشاوران  بخش کشاورزی صورت گرفت و در تابستان سال جاری کلنگ ساخت مجتمع دامپروری مذکور به زمین زده شد.

وی عنوان کرد: ۶ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه اختصاص داده شده که ۸۵۰ میلیون تومان تسهیلات دولت و بقیه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.

سیف‌الدینی ابراز کرد: این مجتمع دامپروری در زمینی به وسعت ۱۰۰ هکتار و در سه فاز  شامل مزرعه کشت و تولید ارزاق مورد نیاز مجتمع، پرواربندی گوسفند با ظرفیت ۲ هزار رأس در هر دوره و استخرهای پرورش ماهی به صورت صنعتی و مدرن و با استفاده از راه‌کارهای علمی و عملی برای بالا بردن تولید و کاهش هزینه‌ها در حال ساخت است و بزرگترین مجتمع دامپروری در جنوب شرق  کشور به شمار می‌رود.

وی درباره تولیدات این مجتمع گفت: در پی ارائه محصولی کاملاً ارگانیک و سبز به بازار هستیم و همچنین مطالعاتی درباره اصلاح نژاد دام در این مجتمع در دست بررسی است.

این مسئول با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی کار ساخت این مجتمع افزود: امیدواریم این مجتمع تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

وی در زمینه اشتغالزایی این طرح بیان کرد: با بهره‌برداری از این طرح ۸۰ نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم در این مجموعه مشغول به کار می‌شوند.

سیف‌الدینی خاطر نشان کرد: ما به دنبال ایجاد یک برند موفق در بخش کشاورزی کشور هستیم و امیدواریم با تحقق این امر با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه حماسه اقتصادی گام موثری در خودکفایی کشور در تولیدات دامی و اشتغالزایی جوانان برداریم.

انتهای پیام/