جشنواره شعر نخل های سوخته در زرند برگزار شد

هفتمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس استان کرمان با عنوان ˈنخل های سوختهˈ به میزبانی شهرستان زرند برگزار شد.

d5225236m2هفتمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس استان کرمان با عنوان ˈنخل های سوختهˈ به میزبانی شهرستان زرند برگزار شد.

به گزارش “صدای زرند” به نقل از ایرنا، جشنواره شعر دفاع مقدس روز چهارشنبه با حضور جمعی از شعرا، مسوولان، ایثارگران، جانبازان و خانواده های شهدا و همراه با عطرافشانی و گلباران قبور مطهر شهدای شهرستان زرند گشایش یافت.

فرماندار زرند در این آیین با قدردانی از بنیان گذاران شعر و ادب و کسانی که در تقویت فرهنگ و هنر همکاری دارند گفت: جشنواره شعر دفاع مقدس، تاثیر مثبتی در ترویج فرهنگ دفاع مقدس دارد.

حبیب الله خنجری افزود: مردان خدا در هشت سال حماسه دفاع مقدس، هنر خود را در عرصه دفاع و ایستادگی به نمایش گذاشتند و امروز نوبت نسل جوان است که هنر و استعدادش را برای ثبت وقایع دفاع مقدس به کار گیرد.

وی بر افزایش صمیمیت جامعه هنری و متولیان اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد و گفت: برگزاری محافل عمومی شعر دفاع مقدس، ایجاد کارگاه های تخصصی و شب های شعر باعث شکوفایی و ماندگاری فرهنگ دفاع مقدس می شود.

وی بیان کرد: برگزاری جشنواره های استانی در شهرستان ها باعث توزیع خدمات ارزشمند فرهنگی و ارتقای تخصصی ابزار هنر و دانش در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت می شود و امید است در سایه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و درایت دولت تدبیر و امید موجب ماندگاری فرهنگ ناب دفاع مقدس در جامعه باشیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان هم گفت: ۲۵۰ اثر از سراسر استان به دبیرخانه جشنواره شعر دفاع مقدس ارسال شد.

سرهنگ محمدمهدی ابوالحسنی افزود: از این تعداد ۴۰ اثر برگزیده و در جشنواره ارایه شد.

در این آیین شماری از شاعران استان به قرائت اشعار خود پرداختند و از هفت خانواده شهید هنرمند و سه جانباز ۷۰ درصد نیز تجلیل شد.

همچنین ˈعباس ایرانمنشˈ از یادگاران دوران دفاع مقدس در این جشنواره خاطراتی از عملیات کربلای چهار و حماسه آفرینی رزمندگان اسلام در جبهه های حق علیه باطل بیان کرد.

هفتمین جشنواره شعر دفاع مقدس استان کرمان به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان و با همکاری حوزه هنری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، فرمانداری زرند و بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

انتهای پیام/