چینی‌ها خواهان تعامل تجاری با کرمان هستند

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: چینی‌ها خواهان تعامل در زمینه‌های مختلف تجاری و گردشگری با کرمان هستند.

Alaviسید محمد ابراهیم علوی، نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: چینی‌ها خواهان تعامل در زمینه‌های مختلف تجاری و گردشگری با کرمان هستند.

صدای زرند: به گزارش خبرگزاری فارس، سید محمد ابراهیم علوی ظهر دیروز در همایش عملی راه‌کارهای تجارت با چین در محل اتاق بازرگانی کرمان اظهار داشت: چینی‌ها در بازدید از استان کرمان از وجود ظرفیت‌های بالای صنعتی و گردشگری در این خطه شگفت‌زده شدند و اعلام کردند، خواهان تعامل در زمینه‌های مختلف تجاری و گردشگری با کرمان هستند.

وی عنوان کرد: زمینه ارتباطی خوبی بین ایران و چین برقرار شده و از تاجران و فعالان اقتصادی استان کرمان برای حضور در دو نمایشگاه مهم کمینگ و شانگ‌های چین دعوت به عمل آمده است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان ابراز داشت: هیئتی ۴۰ نفره از فعالان حوزه خرما کرمان به چین سفر کردند و با توجه به اینکه در غرب کشور چین که عمدتا مسلمان‌نشین بوده و با خرما آشنایی داشتند نیاز به معرفی خرما نبود، اما آشنایی ساکنان شمال و شرق چین با خرمای ایران و انواع رطب و خرمای مضافتی کم بود.

علوی تصریح کرد: در سه سال گذشته اقدامات خوبی توسط وزارت جهاد کشاورزی به ویژه در حوزه رفع محدودیت‌های بهداشتی خرما انجام شده است و در حال حاضر فعالیت‌های مؤثری در حوزه صادرات خرما به چین انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پسته کرمان بیشتر از طریق سنگاپور و هنگ‌کنگ وارد چین می‌شود خواستار رفع این معضل شد.

علوی فعالیت‌های مختلف رایزن بازرگانی ایران در چین را برای رفع مشکلات تجاری دو کشور مؤثر دانست.

وی افزود: در نشست هیئت ۲۰ نفره چینی که در هفته جاری در اتاق ایران برگزار شد، تجار چینی خواستار ارتباط مؤثر با تجار کرمانی شدند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی کرمان بیان داشت: هیئت تجاری چین به استان کرمان دعوت شد تا از نزدیک مزیت‌های این خطه را مورد بازدید قرار دهد و چینی‌ها از وجود ظرفیت‌های بالای صنعتی و گردشگری در استان کرمان شگفت‌زده شدند و اعلام کردند، خواهان تعامل در زمینه‌های مختلف تجاری و گردشگری با کرمان هستند.

انتهای پیام/