مفسدان اقتصادی نباید در هرم قدرت قرار گیرند

نوه امام راحل گفت: مفسدان اقتصادی از جمله گروه‌هایی هستند که نباید در هرم قدرت قرار گیرند.

Sed Ali Khomeini 1نوه امام راحل گفت: مفسدان اقتصادی از جمله گروه‌هایی هستند که نباید در هرم قدرت قرار گیرند.

به گزارش صدای زرند به نقل از فارس، حجت‌‌الاسلام سید‌علی خمینی فرزند یادگار امام خمینی (ره) امشب در آیین سالگرد ارتحال حاج سیداحمد خمینی در کوهبنان، اظهار داشت: نه‌تنها در نظام اسلامی بلکه در تمام نظام‌های عقلایی این مسئله وجود دارد که ساختار نظام به چه نحو باشد، رابطه قوا با هم چگونه باشد، همچنین نظارت قوا بر هم و نظارت مردم بر قوا و نظارت قوا بر مردم باید به چه نحو باشد و اینها خیلی اهمیت دارد که در نظام‌های مختلف به گونه‌های مختلفی مورد ارزیابی قرار گرفته است.

وی بیان داشت: اسلام تأکید زیادی بر کارگزاران نظام دارد، این‌گونه نیست که به صرف ساختار بسنده شود، اما بر اشخاص تأکید نشود، لذا باید توجه داشت که چه کسانی شایستگی دارند که در مسند کارها قرار گیرند و عهده‌دار مسئولیت‌های اجتماعی باشند.

فرزند یادگار امام راحل تأکید کرد: اینکه این افراد چه ویژگی‌هایی باید داشته باشند، اسلام روی این مسئله تأکید دارد و می‌فرماید، شایسته نیست کسانی که قدرت‌طلب و طمع‌ورز هستند به هرم قدرت نزدیک شوند، زیرا آنان کسانی هستند که نگاهشان به قدرت غیر از خدمت و اصلاح جامعه هست و در حقیقت آنان به دنبال منافع شخصی، حزبی و گروهی هستند.

وی تصریح کرد: این گروه پس از انتخاب در زمان سختی در کنار مردم نیستند و آنان را تنها می‌گذارند اینجا است که اسلام تأکید می‌کند و می‌گوید، حاکم اسلامی نباید طمع‌ورزان را در دستگاه خود قرار دهد.

خمینی اذعان داشت: در دوره معاصر خودمان در سال ۴۲ امام راحل انقلاب را آغاز و شعله‌های آن را روشن کردند؛ در حالی که مردم در اقصا نقاط کشور از نهضت امام ( ره ) آگاهی چندانی نداشتند، اما افرادی بودند که برای انقلاب زحمت کشیدند و خون دل‌ها خوردند.

وی، تملق‌گویی را از دیگر ویژگی‌هایی افراد طمع‌ورز دانست و افزود: اینها کسانی هستند که خوبی را در جلوی ما می‌گویند، اما در پشت سر چیز دیگری می‌گویند.

نوه امام راحل گفت: مفسدان اقتصادی از جمله گروه‌هایی هستند که نباید در هرم قدرت قرار گیرند، اما باید دانست که اسلام با ثروت مخالف نیست و از نگاه اسلام ثروت به شرطی خوب و به شرطی بد است که اگر ثروت از طریق تلاش و از راه حلال و مشروع به دست آید، بسیار پسندیده است.

خمینی گفت: از نگاه اسلامی اگر کسی با مفسد اقتصادی نشست و برخاست داشته باشد، قلبش می‌میرد، لذا ما وظیفه خود می‌دانیم که از آرمان‌ها، انقلاب، نظام، ولایت فقیه، ایستادگی، ظلم‌ستیزی و فرهنگ شهادت دفاع کنیم، اما در جامعه‌ای که فقر و تبعیض بیداد می‌کند، کار دلسوزان سخت است.

وی تأکید کرد: مردم ما به خوبی می‌دانند که بعضی مشکلات سال‌ها است که دست به گریبان بوده و نظام خدمات فوق‌العاده‌ای داشته است، بنابراین نظامی که امام خمینی (ره) ترسیم کرد، اگر درست اجرا شود، همین اندک مشکلات را نیز نخواهیم داشت.

فرزند یادگار امام راحل بیان داشت: از جمله کسانی که شایسته نیستند تا به هرم قدرت نزدیک شوند، عیب‌جویان هستند، البته عیب‌جویی با انتقاد متفاوت است، زیرا نقد از سر دلسوزی است و موجب رشد و قدرت نظام می‌شود.

وی تأکید کرد: دولت‌ها از اوایل انقلاب تا به امروز زحمات فراوانی را کشیده‌اند، اما بدون نقد نیستند، اما نباید چشم بر روی خدمات بست.

انتهای پیام/